۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 55334426

برقراری امنیت در هر مکانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از اصلی ترین تجهیزات در تامین ایمنی اماکن مختلف، قفل ها می باشند که در انواع مدل ها و جنس بدنه طراحی و ساخته می شوند.

قفل هوشمند چیست؟

در عصر کنونی، رشد تکنولوژی منجر به گسترش فناوری های نوین در صنایع مختلف شده است که حاصل این پیشرفت ها، تغییرات وسیعی در جهت آسایش، راحتی و آرامش هرچه بیشتر سبک زندگی بشر می باشد. صنعت قفل‌ سازی نیز از این فناوری های نوین بهره مند شده است و قفل هایی جدید به نام قفل هوشمند را به مردم جهان معرفی و ارائه نموده است. قفل هوشمند، جدیدترین ابداع در زمینه امنیت می باشد که منجر به حفاظت بیشتر از جان و مال شما و عزیزانتان و آسودگی خاطر کامل در تمامی مکان ها همچون منازل، ادارات، مغازه ها و غیره می شود؛ به همین علت این نوع قفل، فراتر از یک وسیله امنیتی بوده و از قابلیت ها یا ویژگی‌ های خاص غیرقابل مقایسه ای با قفل معمولی برخوردار است. این نوع قفل، وسیله ای جهت محفاظت از درب ورودی هر مکانی، با استفاده از فناوری‌ WiFi، تشخیص چهره، بلوتوث، اثر انگشت، کارت هوشمند، رمز عبور و غیره می باشد و برای خریداران، امکان کنترل قفل درب ورودی از راه دور نیز میسر بوده و به راحتی می توانند از طریق ارسال سیگنال‌ های امن و کلیدهای دیجیتالی موجود در برنامه نصب شده بر روی تلفن های همراه هوشمند، تبلت، لب تاب، کامپیوتر و غیره قفل را از راه دور، باز و بسته نمایند. قفل دیجیتال علاوه بر افزایش میزان امنیت و موارد ذکر شده، کاربردهای وسیع دیگری را نیز برخوردار است که در این مقاله به معرفی این کاربردها و چگونگی کارکرد این قفل ها می پردازیم؛ با ما همراه باشید تا کامل ترین اطلاعات را در مورد قفل های هوشمند در اختیار شما قرار دهیم.

...... برای ساخت سوئیچ خودرو فوری در تهران با تکنولوژی روز دنیا کلیک کنید ......


قفل هوشمند چگونه کار میکند؟


قفل هوشمند از قابلیت‌ ها و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می‌ باشد که همین خصوصیات، نحوه کار کردن این نوع قفل را از قفل‌ های مکانیکی و قدیمی متمایز می کند. قفل هوشمند، نیازی به استفاده از کلید جهت باز و بسته شدن ندارد؛ بلکه از طریق اثر انگشت، شناسایی چهره افراد و رمز عبور باز و بسته می شود و از طریق فناوری های اینترنت یا بلوتوث نیز، قابلیت کنترل و باز و بسته و شدن از راه دور را داراست. بنابراین با استفاده از قفل های هوشمند، مشکلاتی همچون فراموش کردن قفل کردن درب، نداشتن کلید و پشت درب ماندن، سرقت و غیره با استفاده از ویژگی کنترل از راه دور این نوع قفل‌، هیچگاه رخ نخواهد داد. این قفل می تواند از گزینه‌ های متعدد ورود چندگانه بدون استفاده از کلید، پشتیبانی نماید؛ به عنوان مثال برخی قفل های هوشمند وجود دارند که از طریق تایید چندین گزینه همچون کد عبور، دستورات صوتی، تشخیص عنبیه چشم و اثر انگشت باز شوند. همچنین این نوع قفل امکان ایجاد کدهای ورود دائمی یا موقت را برای ورود تک تک اعضای خانواده، خدمات، میهمانان و غیره فراهم می کند و امکان ایجاد محدودیت های دسترسی برای هر کد ورودی همچون محدودیت ورود به روزهایی معین از هفته در ساعاتی خاص، وجود دارد تا از این طریق متوجه شوید که فقط در زمان هایی خاص و تایید شده از جانب شما، به داخل آپارتمان دسترسی دارند.

خبر ویژه برای ساکنین غرب تهران : کلید سازی سیار غرب تهران شبانه روزی

 برای امنیت بیشتر، امکان هماهنگ سازی قفل هوشمند با دوربین مداربسته و تنظیمات قفل خودکار نیز وجود دارد. از طریق دوربین، شما می توانید هر فردی را که به داخل آپارتمان شما ورود می کند یا تلاش برای سرقت دارد را مشاهده کنید و اقدام فوری نمایید. همچنین گزینه‌ قفل خودکار باعث می شود که درب به صورت خودکار پس از مدت زمان مشخصی که باز ماند، به صورت اتوماتیک قفل شود. از دیگر کارکردهای قفل هوشمند می توان به استفاده و همگام سازی جهت هوشمندسازی آپارتمان نام برد؛ به عنوان مثال هماهنگی روشن شدن چراغ های منزل با باز شدن قفل درب، از جمله روش های هوشمندسازی می باشد. امروزه تلفن همراه تبدیل به وسیله ای ضروری شده است که تمام افراد در طول روز آن را به همراه دارند. قفل هوشمند نیز از طریق برنامه‌ های iOS و Android قابلیت کنترل از راه دور و باز و بسته کردن درب را، برای شما فراهم می کند. همچنین اگر شخصی قصد ورود به آپارتمان را داشته باشد، هشدارهایی بر روی تلفن همراه شما ارسال می گردد. اتصال به اینترنت، امکان مشاهده رفت و آمدها را برای شما فراهم می کند و از طریق بلوتوث نیز می توان به باز و بسته کردن قفل هوشمند در نزدیکی آپارتمان، اقدام نمود.


قفل هوشمند چه کاربردی دارد؟


• امروزه با توجه به افزایش سرقت و نیاز به تامین امنیت بیشتر، استفاده از قفل هوشمند تبدیل به یک ضرورت شده است. افراد با استفاده از این نوع قفل‌، سطح بالا و بسیار خوبی از امنیت و ایمنی آپارتمان را فراهم می کنند بگونه ای که قفل‌ های معمولی قادر به تامین چنین سطحی از امنیت نیستند.
• این نوع قفل برای تمام آپارتمان ها همچون مسکونی، تجاری، اداری و انواع مغازه ها قابل استفاده می باشد.
• یکی دیگر از کاربردهای مهم قفل هوشمند، تسریع و تسهیل رفت و آمد می باشد زیرا با این نوع قفل عواملی همچون گم کردن کلید، فراموش کردن قفل نمودن درب، شکستن کلید در قفل و پشت درب ماندن و دغدغه های دیگر وجود نخواهند داشت.
• این قفل ها به راحتی از دور کنترل می شوند و با استفاده از نرم افزار قفل خریداری شده و نصب آن بر روی تلفن همراه و استفاده از اینترنت، به راحتی می توان نسبت به باز و بسته کردن قفل درب اقدام نمایید و آن را کنترل کنید.
• قفل هوشمند از زیبایی ظاهری و جلوه مدرنی برخوردار است که علاوه بر ایجاد نمایی پیشرفته بر روی درب، سارقین را از اقدام به سرقت از چنین آپارتمان مجهزی منصرف می کند.
• قفل هوشمند از متریال اولیه مستحکم و مرغوب همچون فولاد ساخته می شود و مقاومت بسیار خوبی را در برابر هرگونه ضربه و فشار خواهند داشت؛ همچنین به دلیل ضد زنگ و ضد آب بودن، از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند.
• کاربرد دیگر این قفل، عدم نیاز به سیم کشی جهت استفاده و نصب می باشد زیرا از باتری ها برای تامین انرژی استفاده می نمایند و پیش از اتمام باتری ها، قفل هوشمند از چند روز قبل اطلاع خواهد داد.


قفل هوشمند مناسب برای چه مکان هایی است؟


انواع قفل هوشمند به دلیل کارآیی بالا و ایجاد امنیت منحصر به‌ فرد، برای درب منازل، درب اماکن اداری، درب اماکن تجاری و درب مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در حال حاضر، در بسیاری از شهرهای بزرگ و توریستی زیارتی ایران، همچون هتل های تهران، هتل های مشهد، هتل های کیش، هتل های اصفهان و سایر شهرها و ویلاها یا دفاتر کار از انواع مدل های قفل هوشمند استفاده می شود. امروزه با توجه به پیشرفت فناوری های نوین و تکنولوژی، از انواع قفل هوشمند برای باز و بسته کردن درب‌ های کمدهای داخل استخرها و باشگاه‌ های ورزشی استفاده می‌ گردد. قفل هوشمند باشگاهی یا قفل هوشمند استخری، نوعی خاص از انواع قفل دیجیتال است که در تمام اماکن ورزشی همچون سالن های بدنسازی، استخرها، باشگاه‌ ها، سالن‌ های ورزشی فوتبال و فوتسال و والیبال و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. قفل هوشمند باشگاهی، بر روی کمدهای داخل اماکن ورزشی نصب می شود و امنیت محیط را برای تمام ورزشکاران، به دلیل حذف کمدهای با مکانیزم قفل‌ مکانیکی قدیمی‌، ارتقا می بخشد. همچنین لازم به ذکر است که از قفل هوشمند در سازمان‌ های دولتی، سازمان های خصوصی، انواع کمدهای چوبی و فلزی منازل و ادارات، رختکن ها و غیره نیز استفاده می شود.


سخن پایانی


در عصر کنونی قفل هوشمند جایگزین قفل‌ های مکانیکی قدیمی با عملکرد و ظاهر متفاوت شده است. این قفل یک دستگاه الکترونیکی هوشمند با قابلیت اتصال به Wi-Fi یا بلوتوث بوده که امکان باز و بسته کردن قفل، از طریق سیگنال‌ های ایمن ارسال شده بر روی تلفن همراه میسر می گردد؛ همچنین این قفل از رمز یکبار مصرف قابل تعریف، بسته شدن خودکار قفل پس از مدت زمانی معین و آلارم هشدار ورود و خروج برخوردار است. در این مقاله تلاش شد تا ‌نگاهی جامع به قفل هوشمند داشته باشیم؛ بدون شک در حال حاضر این قفل، یکی از بهترین انواع سیستم های امنیتی موجود برای تمام مکان ها می باشد. همچنین لازم به ذکر است در صورت نیاز به کلید سازی شبانه روزی در هر جای تهران میتوانید با متخصصین فنی ما در تماس باشید تا در کمترین زمان ممکن در محل حضور یافته و اقدام به باز کردن درب منازل شما کنند.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • قفل دیجیتال IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    قفل ديجيتال يکي از ضروري ترين کالاها براي داشتن خانه اي هوشمند و امن است. اين دستگيره هوشمند کمک هاي زيادي به امنيت خانه شما مي کند. مثلا ديگر نيازي به حمل کليد نداريد و دچار فراموش کردن و جاگذاشتن کليد نمي شويد. اين دستگيره ديجيتال با نام هاي ققل الکترونيکي نيز شناخته مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید