۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 55334351

از هزار و ۴۵۰ کارخانه شالی‌کوبی، هزار کارخانه نیازمند بهسازی و نوسازی است. پرت برنج یا همان از دست رفتن برنج به صورت شکسته زیاد شده است، باید ردیف اعتباری ویژه برای نوسازی این کارخانه‌ها درنظر گرفت.

احتکار برنج ایرانی تایید شد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس احتکار برنج ایرانی را تأیید کرد و با اشاره به آمار تولید برنج در سال گذشته، گفت که قاعدتا نباید این مشکل را می‌داشتیم. زمزمه حذف ارز ترجیحی که شروع شد، بعضی‌ها دست به احتکار روغن، برنج، و گندم زدند.

ذبیح الله اعظمی در مورد گرانی مجدد برنج ایرانی گفت: بررسی عوامل افزایش قیمت برنج ایرانی و راهکارهای برون‌رفت از وضع موجود در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس قرار داشت تا اینکه سویه جدید بیماری امیکرون شیوع یافت و جلسات این کمیسیون تعطیل شد.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به بازدیدش به همراه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از اسکله شهید رجایی بندرعباس گفت: ما از یک کشتی در حال تخلیه برنج بازدید کردیم که فکر می‌کنم این روزها در حال طی کردن قرنطینه و مسائل اداری است، امیدوارم این محموله به زودی توزیع شود و از التهاب بازار کم کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تشکیل شدن سامانه بازرگام برای خرید برنج دولتی گفت: مردم با رجوع به این سامانه می‌توانند خرید اینترنتی کنند و در منزل تحویل بگیرند. زیرساخت‌های این سامانه که واسطه را حذف کرده است، از پیش به‌خاطر التهاب بازار مرغ و تخم‌مرغ تشکیل شده بود.

زمزمه حذف ارز ترجیحی که شروع شد، بعضی‌ها دست به احتکار روغن، برنج، و گندم زدند

اعظمی شائبه احتکار برنج ایرانی را تأیید کرد و گفت: با توجه به آمار تولید برنج در سال گذشته، قاعدتا نباید این مشکل را می‌داشتیم. زمزمه حذف ارز ترجیحی که شروع شد، بعضی‌ها دست به احتکار روغن، برنج، و گندم زدند که دولت باید نظارت بر بازار را افزایش دهد.

۵۰۰ هزار هکتار زمین شالی‌کاری نیازمند زهکشی و هزار کارخانه شالی‌کوبی نیازمند نوسازی

اعظمی با بیان اینکه میزان متوسط عملکرد برنج در کشور پایین است، گفت: ما نیازمند آموزش، تحقیق و ترویج در این زمینه هستیم؛ چیزی نزدیک به ۵۰۰ هزار هکتار زمین در گیلان و مازندران وجود دارد که نیازمند زهکشی است و پس از زهکشی آماده کشت برنج است. کمیسیون کشاورزی پیگیر ماجراست اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: از هزار و ۴۵۰ کارخانه شالی‌کوبی، هزار کارخانه نیازمند بهسازی و نوسازی است. پرت برنج یا همان از دست رفتن برنج به صورت شکسته زیاد شده است، باید ردیف اعتباری ویژه برای نوسازی این کارخانه‌ها درنظر گرفت. ما در کشور ۲.۲ میلیون تن برنج تولید می‌کنیم و نیازمان ۳ میلیون تن است و اگر اقدامات مذکور صورت بگیرد، می‌توان گفت به خودکفایی در زمینه برنج‌ خواهیم رسید.

عملکرد وزیر جهاد کشاورزی را زود قضاوت نمی‌کنیم

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس درباره عملکرد سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: واقعیت این است که مشکلات قبلی در این دولت ادامه دارد، اما باید بگویم که وزارت جهاد کشاورزی آقای خاوازی بیشتر وزارت مرغ و تخم‌مرغ بود ولی خوشبختانه سید جواد ساداتی‌نژاد ماجرای مرغ و تخم‌مرغ را جمع کرده است و این روزها به مسائل دیگر توجه دارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اکنون برای قضاوت عملکرد سیدجواد سادتی‌نژاد زود است. به نظرم باید بیشتر به او و تیمش زمان بدهیم تا در آینده نزدیک عملکردشان را قضاوت کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید