۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
کد خبر: 55334278

نمایش «خاک سفید» به کارگردانی محمدرضا هلال زاده، روایتی است درباره اتفاقاتی که اواخر سال ۷۹ در محله خاک سفید تهران رخ داده است. این نمایش به معضل مواد مخدر می‌پردازد.

نمایش «خاک سفید» توقیف شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نمایش «خاک سفید»، از جمله آثار شرکت کننده در چهلمین جشنواره تئاتر فجر توقیف شد.

این نمایش، اولین اجرای خود را امروز (شنبه ۲۳ بهمن) به صحنه برد و داوران جشنواره نیز در این اجرا حضور داشتند اما دومین اجرای آن از طرف شورای نظارت و ارزشیابی توقیف شد.

در همین زمینه، حسین مسافر آستانه، دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر گفت: «نمایش «خاک سفید» از جمله آثار مشروط در جشنواره بود اما شخصا پای این کار ایستادم و از آن دفاع کردم چراکه این نمایش پیش از این به مدت ۷۰ شب اجرای عمومی خود را سپری کرده بود.»

او ادامه داد: «به گروه اجرایی این نمایش، اصلاحیه‌هایی ابلاغ شد ولی متاسفانه آنچه در جشنواره اجرا شد، با نسخه بازبینی تفاوت بسیار داشت و گروه اجرایی به اصلاحیه‌ها پایبند نبودند.»

دبیر جشنواره تئاتر فجر ابراز تاسف کرد: «از این نمایش خیلی دفاع کردم تا در جشنواره حضور داشته باشد ولی وقتی گروه‌های اجرایی به اصلاحیه‌ها پایبند نیستند، چگونه در مقابل شورای نظارت و ارزشیابی از آنان دفاع کنم و با این‌که توقیف این نمایش هم اتفاق ناخوشایندی است، زبانم در مقابل شورای نظارت بسته است.»

نمایش «خاک سفید» به کارگردانی محمدرضا هلال زاده، روایتی است درباره اتفاقاتی که اواخر سال ۷۹ در محله خاک سفید تهران رخ داده است. این نمایش به معضل مواد مخدر می‌پردازد.

به تازگی، کارگردان این نمایش، گفته بود «زمانی که یک نمایش می‌خواهد به مسائل و معضلات اجتماعی بپردازد، با محدودیت‌های متعددی روبه‌رو می‌شود و دست گروه اجرایی به‌شدت بسته است.»

این نمایش قرار بود ساعت ۱۹ امروز، ۲۳ بهمن، دومین نوبت اجرای خود را در تالار مولوی روی صحنه ببرد که اجرای آن توقیف شد و تماشاگران به ناچار، این سالن را ترک کردند.

نمایش «خاک سفید» پیش از این به مدت ۷۰ شب در قالب اجرای عمومی روی صحنه رفته بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید