به افرادی که تحت تاثیر فراخوان‌های غیرقانونی لیدرهای شکار قرار می‌گیرند نیز هشدار می‌دهم تا از این پس از انجام هرگونه اقدام غیرقانونی پرهیز کنند.

دستگیری عاملان حمله به محیط‌بانان در میانکاله / چرا شکارچیان به میانکاله حمله کردند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه شناسایی شکارچیان متخلف در سواحل شمال کشور ادامه دارد, گفت: خوشبختانه جراحات وارده به محیط‌بانان جزئی بوده است.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی در رابطه با قرق‌شکنی شکارچیان و حمله به محیط‌بانان در میانکاله اظهار کرد: از حدود ۱۰ روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر از شکارچیان منطقه طی ۳ مرحله با هماهنگی‌هایی که توسط لیدرها در فضای مجازی صورت گرفته بود, اقدام به قرق‌شکنی و هجوم به تالاب میانکاله کردند.

وی ادامه داد: در مرحله سوم این اقدام غیرقانونی شکارچیان جسارت را به اوج خود رسانده و به سمت محیط‌بانان تیراندازی کردند. در نتیجه این تیراندازی‌ها ۴ نفر از محیط‌بانان آسیب دیدند, به واسطه اینکه تیرهای شلیک شده ساچمه‌ای بودند, آسیب‌های وارده سطحی بوده است و محیط‌بانان حتی به اورژانس نیز احتیاج پیدا نکرده‌اند و خوشبختانه حال همه آن‌ها خوب است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در رابطه با پیگیری‌های قانونی و برخورد با شکارچیان متخلف گفت: با هماهنگی‌هایی که با نیروی انتظامی انجام داده‌ایم تعدادی از این افراد دستگیر شده‌اند و پرونده آن‌ها به مراجع قضائی ارجاع داده شده است. پیگیری سایر متخلفان و به ویژه لیدرهایی که شروع کننده این اقدامات بوده‌اند نیز ادامه خواهد داشت. به افرادی که تحت تاثیر فراخوان‌های غیرقانونی لیدرهای شکار قرار می‌گیرند نیز هشدار می‌دهم تا از این پس از انجام هرگونه اقدام غیرقانونی پرهیز کنند.

محبت‌خانی تصریح کرد: همه نهادهای مسئول از جمله شورای تأمین بندر ترکمن, ریاست پناهگاه حیات وحش میانکاله و مقامات قضائی نیز به این موضوع ورود کرده‌اند تا با پیش‌بینی تدابیر لازم از وقوع مجدد چنین اقداماتی جلوگیری شود. روز یکشنبه نیز شورای تأمین گلستان برای شناسایی باقی متخلفان و هماهنگی قضائی برای برخورد با آن‌ها  تشکیل جلسه خواهد داد.

وی افزود: صبح یکشنبه  شخصاً در محل حضور پیدا خواهم کرد تا شرایط منطقه را رصد کنم و جزئیات حادثه را از نزدیک دنبال کنم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بهانه این افراد برای قرق‌شکنی عدم صدور پرونده شکار در ۲ سال گذشته بوده است گفت: در کشور ما بستر مطالبه‌گری به صورت قانونی برای همه اقشار فراهم است و این افراد اگر ادعایی دارند باید به صورت رسمی و از بسترهای قانونی مطالبات خود را مطرح کنند تا پاسخ‌ صحیحی از طرف نهادهای مسئول دریافت کنند. مطالبه‌گری‌های غیرقانونی فقط دردسر در پی خواهند داشت و بدون نتیجه خواهد ماند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید