آسمان تهران امروز نیمه ابری است و سرعت وزش باد غرب-جنوبی غربی ۹ تا ۱۹ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

گزارش هواشناسی ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / هشدار درباره برف و کولاک در ۲۲ استان

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی در ۲۲ استان کشور خبر و نسبت به احتمال وقوع آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق بارش برف، باران و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز،‌ خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

در مناطق جنوبی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. فردا یکشنبه گستره بارش در جنوب شرق و شرق کشور در  استان‌های فارس،‌کرمان، هرمزگان،‌برخی مناطق سیستان و بلوچستان، برخی مناطق یزد و خراسان جنوبی است، ضمن این‌که با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در سواحل شمالی و برخی مناطق اردبیل نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز دوشنبه تا چهارشنبه گذر متناوب امواج نوار شمالی کشور سبب می‌شود طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف، باران و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد روی دهد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی و جنوب کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است. شنبه نیمه غربی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است. دریای خزر نیز یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری است و سرعت وزش باد غرب-جنوبی غربی ۹ تا ۱۹ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شمال استان‌های کرمان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵: دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین به‌ویژه در نواحی فراساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: جلوگیری از تردد قایق‌های سبک، تفریحی و احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت دریایی.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید