لوبیا یکی از حبوبات آشنا و بسیار پر مصرف در آشپزی است. لوبیا سرشار از فلاونوئید و آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست و مو در مقابل اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و از ریزش موها پیشگیری می‌کند.

 داشتن موهای پرپشت با خوردن این خوراکی خوشمزه
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس، لوبیا سرشار از پروتئین گیاهی، منیزیم آهن و ویتامین ب است که باعث می‌شود برای حفظ سلامت و زیبایی موها بسیار موثر باشد. برای تقویت موها با لوبیا علاوه بر مصرف خوراکی لوبیا می‌توانید از لوبیا در انواع ماسک موهای خانگی استفاده کنید.

لوبیا یکی از حبوبات آشنا و بسیار پر مصرف در آشپزی است، لوبیا سرشار از فیبر، اسید فولیک، پروتئین و پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن و  ویتامین ب۶  است. با وجودی که کیفیت پروتئین لوبیا کمتر از پروتئین حیوانی است ولی جایگزین بسیار مناسب برای گیاهخواران است و قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد.

لوبیا سرشار از فلاونوئید و آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست و مو در مقابل اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و از ریزش موها پیشگیری می‌کند. مصرف منظم لوبیا در رژیم غذایی کمک می‌کند موهایی صاف، براق و نرم داشته باشید و از ریزش مو و شکنندگی موها پیشگیری می‌کند.

لوبیا (1)

تقویت مو با مصرف لوبیا

لوبیا حاوی ترکیبات مهمی برای تقویت موها است از جمله آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین ب ۶ و غیره.

مصرف لوبیا به شما کمک  می‌کند که علاوه بر تقویت ضخامت ساقه مو، ریشه و فولیکول‌های مو را هم تقویت کنید و موهایتان استحکام بیشتری پیدا کرده و دیرتر بریزند.

لوبیا سرشار از پتاسیم است، یکی از دلایل اصلی ریزش مو کمبود پتاسیم است بنابراین مصرف لوبیا  در رژیم غذایی باعث درمان ریزش مو ناشی از کمبود پتاسیم می‌شود.

لوبیا دارای مواد معدنی متعددی است که به تقویت مو کمک می‌کند از سویی دیگر باعث بهبود گردش خون می‌شود که همین امر تغذیه موها را بهبود داده و باعث تقویت رشد موها می‌شود.

بهترین زمان برای استفاده از لوبیا برای تقویت موها، گنجاندن آن در وعده صبحانه است. مصرف لوبیا در وعده صبحانه باعث می‌شود که مواد مغذی موجود در آن به طور کامل جذب شود و از ریزش موها و نازک شدن تارهای مو پیشگیری کند.

لوبیا سرشار از آهن و مس است که باعث تقویت فولیکوهای مو شده در نتیجه رشد موها تقویت شده و از ریزش مو پیشگیری می‌کند.

لوبیا حاوی بیوتین، نیاسین و پروتئین گیاهی است که برای تقویت رشد مو و ناخن ضروری هستند.

روی و ویتامین ب ۶ لوبیا رشد موها را افزایش داده و به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند.

لوبیا (2)

ماسک مو لوبیا

برای تقویت موها با لوبیا می‌توانید پودر لوبیا را با ماست و عسل خمیر کنید و روی پوست سر و موها بکشید و بعد از نیم ساعت تا یک شب موها را بشویید. در صورتی که موهایتان خشک است از مقداری پوره اووکادو، خامه، روغن سبوس برنج یا روغن زیتون در این ترکیب استفاده کنید.

تقویت مو با جوانه لوبیا

جوانه لوبیا حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که به افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون کمک کرده و باعث بهبود گردش خون در بدن و پوست سر می‌شود، در نتیجه تغذیه فولیکول‌های مو افزایش پیدا کرده و به رشد مو سر کمک می‌کند.

مقدار بالای ویتامین A موجود در جوانه لوبیا باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و ریزش مو را کاهش می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها عدم تعادل هورمون است، مصرف جوانه لوبیا با متعادل کردن هورمون‌ها ریزش مو را درمان می‌کند.

سلنیوم موجود در جوانه لوبیا باعث کاهش قارچ‌ها و باکتری‌های عامل شوره سر می‌شود.

جوانه لوبیا یک آبرسان طبیعی برای مو است و پروتئین موجود در آن باعث بازسازی و آبرسانی پوست سر می‌شود.

ماسک مو جوانه لوبیا

برای تقویت موها با جوانه لوبیا به طور موضعی می‌توانید مقداری جوانه لوبیا را به همراه ژل آلوئه ورا و تخم مرغ در میکسر بریزید تا یکدست شود و ترکیب به دست آمده را روی سر و موها بکشید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید. در صورتی که موهایتان خشک است می‌توانید یک قاشق روغن کرچک یا روغن بادام تلخ هم به این ترکیب اضافه کنید.

تقویت موها با لوبیا سبز

مقدار بالای بیوتین در لوبیا سبز باعث تقویت و افزایش رشد موها می‌شود و به درمان موهای خشک و شکننده کمک می‌کند.

ماسک مو لوبیا سبز

شما می‌توانید تعدادی لوبیا سبز را در آب بجوشانید و یک شب بگذارید بماند و صبح روز بعد موهایتان را با این آب خیس کنید و بعد از نیم ساعت بشویید.

در صورتی که می‌خواهید از لوبیا سبز به طور مستقیم برای ماسک مو استفاده کنید می‌توانید تعدادی لوبیا سبز را به همراه پودر دارچین یا قهوه و کمی روغن زیتون و ماست پرچرب در میکسر بریزید و روی موها بکشید و بعد از نیم ساعت بشویید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید