دلار آزاد امروز با اندکی کاهش به قیمت ۲۶هزار و ۴۸۰تومان رسید.

 حرکت خلاف جهت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین؛ بازار ارز صبح امروز را با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته آغاز کرد اما در ادامه معاملات تقریبا ثبات ماند.

صبح امروز دلار با قیمت ۲۶۳۸۰ تومان آغاز به کار کرد اما ظهر با افزایش ۱۱۰ تومان به قیمت ۲۶۴۹۰ تومانی رسید و تا پایان معاملات تقریبا ثابت ماند و با قیمت ۲۶۴۸۰ تومان خرید و فروش می شد.

نمودار1

هفته گذشته در معاملات روز پنجشنبه دلار در کانال ۲۷ هزار تومان با قیمت ۲۷۵۰۰ تومان معامله شده بود اما طی هفته گذشته با انتشار اخبار مثبت در خصوص برجام روند کاهشی را تجربه کرد و در پایان معاملات امروز کاهش بیش از هزار تومانی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

نمودار2

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۷۷۰تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۱۴تومان برای فروش قیمت زده است که نسبت به صبح اندکی افزایش را نشان می‌دهد. روز چهارشنبه قیمت خرید و فروش دلار را در صرافی‌ها، ۲۴هزار و ۴۵۴ برای خرید و ۲۴هزار و ۷۳۶تومان برای فروش اعلام شده بود. طی یک هفته گذشته دلار در صرافی های رسمی کاهش حدود ۴۲۰ تومانی را نشان می دهد و از ۲۵۱۹۲ تومانی در پایان هفته گذشته به ۲۴۷۷۱ تومان در این هفته رسید.

نمودار3

یورو هم در صرافی‌های رسمی، ۲۸هزار و ۴۲۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۸۱تومان برای فروش قیمت خورده است که نسبت به صبح اندکی کاهش و نسبت به روز گذشته افزایش ۱۰۰تومانی را نشان می‌دهد. دیروز این اسکناس ۲۸هزار و ۳۲۷تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۲۷تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی اما امروز قیمت دلار را حدود ۲۰۰تومان افزایش داد. به این ترتیب، دلار در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۴هزار و ۷۲۲تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۴۷۶تومان برای خرید قیمت خورده است. روز گذشته در این صرافی دلار با قیمت ۲۴هزار و ۵۹۶تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۵۱تومان برای خرید معامله می‌شد.

یورو نیز در صرافی ملی ۲۸هزار و ۵۹۲تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۳۰۷تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به روز چهارشنبه افزایش ۲۰۰تومانی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب بازار ارز آخرین روز هفته را با اندکی کاهش در بازار آزاد و اندکی افزایش در صرافی‌های رسمی و صرافی ملی به پایان برد اما در طول روز تقریبا ثبات قیمتی داشت. هفته گذشته برای بازار ارز هفته پرنوسان و کاهشی بود و دلیل آن نیز اخبار مربوط به مذاکرات وین و پالس‌های مثبتی بود که طرفین مبنی بر پایانی بودن این دور از مذاکرات و دستیابی به یک توافق می‌دادند. حال باید دید مذاکرات طی روزهای آینده به کدام سو می‌رود و آیا اخباری که همه مدت‌ها است انتظار آن را می‌کشند قیمت دلار را به کانال 25هزارتومان و یا حتی پایین‌تر از آن خواهند کشاند؟

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید