معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با اعلام برگزاری نشست سفرای کشورهای عضو اکو و دبیرکل این سازمان در اواسط اسفند در بندرعباس، از نشست مجازی امروز متخصصان حمل و نقل ریلی ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان و ایران خبر داد.

زمان برگزاری نشست کشورهای عضو اکو اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از ادامه تلاش‌های کشورهای عضو اکو برای اجرای تصمیمات و توصیه‌های نشست اخیر سران این سازمان در عشق آباد خبر داد و افزود: با همکاری وزارت امور خارجه، استانداری هرمزگان و دبیرخانه اکو قرار است سفرای کشورهای عضو اکو در تهران به همراه دبیرکل این سازمان در اواسط اسفندماه جاری به بندرعباس سفر کنند و علاوه بر برگزاری نشست ماهانه خود در آن شهر و پیگیری اجرای تصمیمات نشست سران، از امکانات و تسهیلات لجستیکی و بندری این شهر بازدید کنند. 

صفری خاطرنشان کرد: تعامل گسترده و هم افزایی با کشورهای همسایه از جمله در حوزه حمل و نقل و ترانزیت در دستورکار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و ارائه خدمات لجستیکی به کشورهای عضو اکو در بنادر جنوبی کشور نظیر بندر عباس و چابهار در دست برنامه ریزی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد: تقویت هر چه بیشتر خطوط مواصلاتی بین کشورهای عضو اکو از یک سو و بین منطقه اکو با مناطق پیرامونی از جمله دستورالعمل‌های سران اکو در نشست اخیر خود در عشق آباد نیز است. 

در همین ارتباط و با ابتکار ازبکستان (رییس دوره‌ای اکو در سال ۲۰۲۲)، امسال به عنوان «سال تقویت مواصلات منطقه‌ای» نامگذاری شده است.

صفری همچنین از نشست پنج جانبه‌ای با حضور متخصصان حمل و نقل ریلی پنج کشور ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران خبر داد که روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد. هدف از این جلسه که به ابتکار ترکمنستان تشکیل شد بررسی امکان انتقال بار به صورت چندوجهی (جاده و ریل) در مسیر تاجیکستان تا ترکیه از طریق شبکه ریلی ازبکستان، ترکمنستان و ایران بود و ابعاد فنی آن مورد تبادل نظر قرار گرفت. قرار است تبادل نظرها در نشست‌های دیگری دنبال شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید