امروزه این غارها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و در فهرست مسافران و علاقمندان به تاریخ از نقاط مختلف جهان قرار دارند.

غارهای آجانتا؛ شکوه تاریخ باستان هند

تاریخ باستان هند را در غارهای باشکوه آجانتا جستجو کنید.

به گزارش سلام نو، غارهای آجانتا که به عنوان جواهراتی که تاریخ هند را نشان می‌دهند و هنرهای چشمگیر دوران گذشته را نشان می‌دهند، از ۶۴ غار صخره‌ای تشکیل شده‌اند که در نزدیکی شهر اونگ‌آباد واقع شده‌اند.

تاریخ بیان می‌کند که غارهای آجانتا بین قرن دوم قبل از میلاد تا سال‌های ۶۵۰ یا ۴۸۰ پس از میلاد ساخته شده‌اند. امروزه این غارها در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و در فهرست مسافران و علاقمندان به تاریخ از نقاط مختلف جهان قرار دارند.

موقعیت غارها

این غارها در شمال ماهاراشترا واقع شده اند که در حدود ۴۰۰ کیلومتری بمبئی قرار دارد و به دلیل محبوبیت آنها به راحتی با حالت‌های مختلف قابل دسترسی هستند. در اینجا چند جزئیات برای یک کاوش بدون دردسر آورده شده است. پس با ما همراه باشید.

با قطار: نزدیکترین خدمات حمل و نقل را می‌توان از طریق ایستگاه‌های راه آهن اونگ آباد پیدا کرد. شما می‌توانید از بمبئی تا اونگ آباد را تنها در ۶ یا ۷ ساعت طی کنید. سریع‌ترین قطار سریع السیر دادار-جلنا جان شتابدی است که حدود شش ساعت و ده دقیقه مسیرش طول می‌کشد.

با هواپیما: باید به فرودگاه اورنگ آباد سفر کنید. غارها در ۱۰۰ کیلومتری فرودگاه قرار دارند. این فرودگاه ارتباط خوبی با شهرهای بزرگ هند دارد.

از طریق جاده: اورنگ آباد از طریق جاده از مکان‌های مختلف همسایه مانند بمبئی، حیدرآباد، اورنگ آباد و احمدآباد به راحتی قابل دسترسی است. ممکن است سوار اتوبوس شوید یا با ماشین خود به غار سفر کنید.

جاذبه‌های کلیدی غارهای آجانتا

غارها شگفتی‌های تاریخی و معماری و دیدنی هستند.

غارهای آجانتا شامل ۳۰ غار سنگی است که بخشی از بهترین آثار هنری و چهره‌های ثبت شده در تاریخ هند را به نمایش می‌گذارد. با این حال، مواردی که نباید از دست بدهید عبارتند از غار ۱، غار ۲، غار ۴ و غار۷ .

غارهای آجانتا؛ شکوه تاریخ باستان هند

غار ۱ در میان تمام غارها برجسته است، زیرا آثار هنری به تصویر کشیده شده بر روی دیوارهای آن معتبر هستند. این درگاه بزرگی دارد که با نقاشی‌های دیواری بودیساتوا مزین شده است و دیوارهای کناری دو مرحله مهم در زندگی بودا را به تصویر می‌کشند، لحظه ای قبل از روشن شدن او و زمانی که او خود را به تصاویر بسیاری تبدیل کرد. سقف غار ۲ دارای طرح‌های انتزاعی پیچیده و حیرت‌انگیز از شیاطین، پرندگان، میوه‌ها و گل‌ها است که آن را برجسته می‌کند. یکی از بزرگترین جوامع مذهبی در غار آجانتا ۴ شناخته شده است که با وجود اینکه یک اثر ناقص است، هنوز حال و هوای جادویی دارد. غارهای آجانتا شگفتی‌های معماری هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید