گروه مدیران‌خودرو لیستی از محصولات جدید خود ارائه کرده است که براساس آن قیمت محصولات کاهش داشته است.

ماجرای کاهش قیمت محصولات مدیران‌خودرو چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، چند روزی است که کاهش قیمت محصولات مدیران‌خودرو بحث‌های زیادی را به دنبال داشته است. این در حالیست که با توجه به اعمال مالیات بر ارزش افزوده از خودروهای داخلی، طبیعتا قیمت خودروها بایستی به نسبت پیش از اعمال مالیات صفر تا پنج درصدی، گران‌تر شود اما بخشنامه قیمتی محصولات مدیران‌خودرو در بهمن ماه نشان از کاهش میلیونی قیمت‌ها نسبت به دی ماه و پیش از آن دارد.

به تازگی گروه مدیران‌خودرو طرح فروش نقدی و اقساطی محصولات خود با مدل ۱۴۰۱ را برگزار کرده است که بررسی قیمت محصولات بیانگر کاهش قیمت‌ها در بخشنامه فروش ویژه بهمن ماه نسبت به قیمت‌های دی ماه و پیش از آن است. 

این در حالیست که از ۱۳ دی ماه امسال به استناد ماده ۲۸ و ۳۰ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده (مصوبه خرداد امسال)، انتقال سند خودرو از شرکت خودروساز به خریداران مشمول مالیات تحت عنوان "مالیات سبز" شده است. این مالیات و عوارض شماره گذاری خودروهای داخلی، بر اساس رتبه‌بندی انرژی محصولات که به تایید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است، از صفر تا پنج درصد برای خودروهای سواری و وانت دوکابین محاسبه می‌شود. این مبلغ مازاد که بر قیمت محصولات خودروسازان داخلی اعمال شده است، ارتباطی با خودروسازان نداشته و متعلق به سازمان امور مالیاتی است. بدین ترتیب مشتریان طرح‌های فروش در زمان پرداخت وجه خودرو، بایستی قیمت‌های جدید را واریز کنند.

بنابراین به نظر می‌رسد بایستی قیمت‌خودروها پس از احتساب این مالیات افزایش پیدا کند؛ همانطور که دو خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو و سایپا) دریافت مالیات از خریداران را از طرح‌های فروش خود شروع کرده‌اند. سایپا لیستی از قیمت جدید محصولات ارائه کرده و ایران‌خودرو نیز به تدریج در طرح‌های فروش خود، قیمت نهایی محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده را مشخص می‌کند.

همانطور که اشاره شد، گروه مدیران‌خودرو نیز لیستی از محصولات جدید خود ارائه کرده است که براساس آن قیمت محصولات کاهش داشته است. بطور دقیق‌تر می‌توان گفت که قیمت MVM X۲۲ پرو اتوماتیک توربو که در بخشنامه دی ماه ۶۲۰ میلیون تومان بود در بخشنامه بهمن ماه به ۶۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است و بدین ترتیب ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

آریزو ۵ توربو اتوماتیک جدید که ۷۲۷ میلیون تومان قیمت داشت، در بهمن ماه  ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است؛ یا آریزو ۶ توربو اتوماتیک که در دی ماه ۹۳۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده بود، ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.همچنین تیگو ۷ که تا دی ماه یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت، در فروش بهمن ماه به یک میلیارد و ۴۱ میلیون تومان رسیده و ۱۹ میلیون تومان کاهش قیمت یافته است.اما در مقابل X۲۲ دنده‌ای لاکچری تغییر قیمتی نداشته و X۳۳ S اتوماتیک ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

ارائه تخفیف به محصولات با عملکرد مثبت به سبب میزان مصرف سوخت و بهینه انرژی

شرکت مدیران‌خودرو در رابطه با این موضوع به ایسنا اعلام کرد: تغییر روش محاسبات دیون دولتی همانند مالیات و عوارض شماره‌گذاری بر اساس رتبه‌بندی انرژی کسب شده در هر خودرو و تولید محصولات کم مصرف و بهینه توسط شرکت مدیران خودرو سبب شده تا تمامی محصولات مدل ۱۴۰۱ مدیران‌خودرو با کاهش هزینه‌های مالیات و عوارض شماره‌گذاری مواجه شوند.در حقیقت  مصرف سوخت بهینه و رتبه انرژی مناسب محصولات مدیران‌خودرو در بررسی‌های به عمل آمده، سبب اعمال معافیت‌های بیشتر در اخذ مالیات و عوارض شماره‌گذاری آن‌ها شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید