شیوع کرونا اْمیکرون در سطح جهان افزایش یافته و اکنون تقریباً در همه کشورها شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت: آمار ابتلا به اومیکرون در جهان کاهش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، موارد مبتلایان کرونا در سراسر جهان، هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل ۱۷ درصد کاهش یافته، هرچند نرخ مرگ و میر جهانی ۷درصد افزایش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش هفتگی اعلام کرد، سویه اُمیکرون به طور فزاینده‌ای غالب است و تقریباً ۹۷درصد از موارد داده‌های بین‌المللی ردیابی ویروس کرونا در ۳۰ روز گذشته را تشکیل می‌دهد.

 

به گزارش نشریه هیل، در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است، نوع دلتا در هفته گذشته، کمی بیش از سه درصد را به خود اختصاص داد. این در حالی است که شیوع کرونا اْمیکرون در سطح جهان افزایش یافته و اکنون تقریباً در همه کشورها شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت در ادامه توضیح داد، اگرچه بسیاری از کشورها افزایش موارد ابتلا به سویه اْمیکرون را گزارش کرده‌اند، اما از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲ تعداد کل موارد جدید این نوع ویروس کاهش یافته است.

سازمان جهانی بهداشت از ۳۱ ژانویه تا ۶ فوریه بیش از ۱۹ میلیون مورد جدید کووید-۱۹ و کمتر از ۶۸ هزار مورد مرگ و میر جدید را گزارش کرده است.

آمریکا که بیشترین تعداد موارد مبتلایان ثبت شده را دارد، همچنین شاهد کاهش قابل توجه شیوع جدید در دوره زمانی گزارش سازمان جهانی بهداشت بود.

ایالات متحده بیش از ۱.۸۷ میلیون مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است که نسبت به هفته قبل ۵۰‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، به طور کلی موارد مبتلایان در آمریکا به طور هفتگی ۳۶ درصد کاهش یافته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید