به گفته محققان، محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش قبل از خواب یک عامل کلیدی در میان کسانی است که بهتر است یک ساعت بیشتر بخوابند.

ساده‌ترین راه کاهش وزن توسط محققان کشف شد

به گزارش سلام نو به نقل از دیلی‌میل، محققان یکی از ساده‌ترین راه‌ها را برای کاهش وزن توصیه کردند.

نتایج تازه‌ترین بررسی صورت گرفته نشان می‌دهد خواب بیشتر شبانه به کاهش وزن کمک می‌کند.

راساس این پژوهش که توسط محققان دانشگاه شیکاگو صورت گرفته، افراد با افزایش حدود یک ساعت خواب شبانه کالری دریافتی خود را به‌ طور متوسط ‌۲۷۰ کیلو کالری در روز کاهش دادند.

محققان تاکید می‌کنند، افزایش خواب باید به برنامه های کاهش وزن اضافه شود؛ در این تحقیق مدت زمان خواب و میزان کالری دریافتی در بین ۸۰ فرد دارای اضافه وزن پیگیری شد و نتایج نشان داد داوطلبانی که توانستند یک ساعت بیشتر بخوابند طور متوسط ​​۲۷۰ کالری کمتر در روز مصرف کردند.

کارشناسان ادعا کردند که اگر این روند پایدار بماند، منجر به کاهش وزنی معادل ۸ تا ۹ پوند (۴ کیلوگرم) در سال می‌شود. به گفته محققان، محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش قبل از خواب یک عامل کلیدی در میان کسانی است که بهتر است یک ساعت بیشتر بخوابند. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که نداشتن خواب کافی بر تنظیم اشتها تاثیر می‌گذارد و خطر افزایش وزن را افزایش می‌دهد.

استرا تاسالی، محقق این مطالعه و مدیر مرکز خواب UChicago در دانشگاه پزشکی شیکاگو ایالات متحده گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد خواب کافی می‌تواند در نبرد ما با اپیدمی چاقی در جامعه تغییر ایجاد کند. 

منبع: فارس
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید