روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رسانه‌های ضد انقلاب و فارسی زبان بیگانه تلاش دارند از هر موضوعی برای جریحه‌دار کردن اذهان عمومی استفاده کنند.

واکنش وزارت خارجه به انتشار کلیپی از خانم ایرانی کارمند سفارت کنیا
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص کارمند سابق سفارت کنیا در تهران پرداخت و اعلام کرد: رسانه‌های ضد انقلاب و فارسی زبان بیگانه تلاش دارند از هر موضوعی برای جریحه‌دار کردن اذهان عمومی استفاده کنند.

 روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از برخی تلاش‌ها برای جریان سازی علیه جمهوری اسلامی ایران با سوءاستفاده از انتشار کلیپی از یک بانوی ایرانی که قبلا کارمند سفارت کنیا در تهران بوده است، ابراز تأسف کرد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام کرد: رسانه‌های ضد انقلاب و فارسی زبان بیگانه تلاش دارند از هر موضوعی برای جریحه‌دار کردن اذهان عمومی استفاده کنند.

در این اطلاعیه آمده است: در موضوع کارمند ایرانی سابق سفارت کنیا، وزارت امور خارجه به صورت همه جانبه، بی شائبه و به دور از حواشی موضوع را پیگیری کرده و همه اقدامات اداری ممکن، اعم از فراخواندن طرف‌های دعوا، تسهیل تبادل مکاتبات و ارتباطات قضایی، استماع نظرات و ادعاها و نهایتا ارائه پیشنهادهایی به دو طرف در خصوص شکوائیه را به تمامی انجام داده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین برگزاری جلسه جهت دریافت اطلاعات و خواسته‌های کارمند سابق سفارت و وکیل قانونی وی، دعوت از شخص سفیر کنیا جهت روشن شدن ابعاد موضوع، درخواست از سفیر جهت گماردن یک نماینده تام الاختیار در این خصوص، ابلاغ شفاهی و کتبی خواسته‌های کارمند سابق ایرانی به سفیر و نماینده منصوب وی، برگزاری جلسه با نماینده تام الاختیار و نیز برگزاری جلسه با نماینده مالی و حسابداری سفارت در خصوص موضوع پرداختی‌ها، بخشی دیگر از اقدامات وزارت امور خارجه در حیطه مسئولیت‌های تعریف شده در این خصوص بوده است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه این اطلاعیه افزوده است: البته روشن است وزارت امور خارجه در موضوع دعاوی و پرونده‌های قضایی صلاحیت ورود نداشته و همه اقدامات در چارچوب تعاملات دیپلماتیک صورت گرفته است. با توجه به اینکه بر اساس اصول قانون اساسی و اصل استقلال قوا و نیز حسب قانون وظایف وزارت امور خارجه مصوب سال ۱۳۶۴، این وزارتخانه در مورد رسیدگی ماهوی به پرونده‌هایی که جنبه قضایی دارند فاقد صلاحیت است، این بخش از پرونده به قوه محترم قضاییه ارجاع شده و دادگاه نیز حسب اطلاع، ادعای قصد هتک حرمت را به‌واسطه عدم وجود ادله کافی از سوی شاکی رد کرده است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه همچنین اضافه کرد: با توجه به اعلام سفارت کنیا در تهران ،در وضعیت استخدامی برخی کارکنان محلی این سفارت تغییراتی صورت گرفته و از حالت استخدام دائمی به شکل قرارداد سالانه در آمده است. براین اساس قرارداد سالانه کارمند محلی فوق الذکر در ۳۱ جولای سال قبل میلادی(نهم مردادماه ۱۴۰۰) خاتمه یافته، تسویه حساب صورت گرفته و حتی رضایت محضری نیز در این خصوص از ایشان اخذ شده است.

در پایان این بیانیه آمده است: تلاش وافر شده در بررسی چند ماهه به این موضوع، تمامی جنبه‌های شخصی، اداری، مالی، حقوقی و قضایی با دقت کامل رسیدگی شود. بدیهی است اگر این شهروند همچنان شکایتی دارد می‌بایست از مجاری قانونی و قضایی خود موضوع را پیگیری کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید