رییس‌جمهور گفت: ویرایش اول سند تحول دولت که پیشتر برای وزیران ارسال شده، به زودی منتشر خواهد شد و تصمیم‌گیری‌ها از جمله بودجه ۱۴۰۱ نیز بر اساس این سند خواهد بود.

عدم احساس مسئولیت‌پذیری برخی کارکنان یکی از زمینه‌های ناراحتی مردم است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در نشست هیأت دولت، با تأکید بر اینکه مسئولان برای اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید اهتمام داشته باشند، گفت: لازم است زمان «تصمیم‌گیری» و زمان «اجرای تصمیم‌ها» برای مردم تبیین شود. مدیران اگر برای اجرای تصمیمی نیاز به زمان دارند زمان آن را تعیین و اعلام کنند تا مردم سرگردان نباشند.

رییس‌جمهور با تأکید بر لزوم ارتقای سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ سازمانی در جامعه، ادامه داد: یکی از زمینه‌های ناراحتی مردم عدم احساس مسئولیت‌پذیری برخی کارکنان است.

وی تصریح کرد: مردم وقتی به اداره‌ای مراجعه می‌کنند و با عدم مسئولیت‌پذیری و دلسوزی مواجه شوند ناامید می‌شوند لذا «مسئولیت‌پذیری»، «انضباط اداری» و «فرهنگ سازمانی» در مقام عمل و اجرا باید متحول شود. تصمیمات باید علمی و دانش پایه باشد. ایجاد امید در مردم با سخن و برنامه اتفاق نمی‌افتد و اقدام و عمل است که در دل مردم امید ایجاد می‌کند.

رئیسی تأکید کرد: سازمان امور اداری و استخدامی و مجموعه مدیران مباحث نظری و دانش‌پایه در این حوزه را عملیاتی و اجرایی کنند.

رییس‌جمهور بیانیه «گام دوم انقلاب» را یک سند مهم دانست و گفت: این سند از یک واقع‌انگاری و حکمت برخوردار است و در آن به چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی و سیاست‌های کلی نظام پرداخته شده و دارای گفتمان‌سازی خوبی است. دستگاه‌های اجرایی نسبت خود با این سند را تعریف کرده و مشخص کنند که چه اقداماتی برای عمل به این سند باید انجام دهند.

رئیسی با اشاره به نهایی‌شدن «سند تحول دولت» اعلام کرد: ویرایش اول سند تحول دولت که پیشتر برای وزیران ارسال شده، به زودی منتشر خواهد شد و تصمیم‌گیری‌ها از جمله بودجه ۱۴۰۱ نیز بر اساس این سند خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید