وزیر بهداشت، زمزمه افزایش قیمت دارو را کاذب دانست و گفت: قیمت دارو در ایران از بسیاری از کشورهای جهان کمتر است.

 وزیر بهداشت: قیمت دارو در ایران از بسیاری از کشورهای جهان کمتر است

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، بهرام عین اللهی، روز سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در بازدید از پژوهشگاه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، اظهارداشت: تحریم‌ها پای ما را سفت‌تر کرد و بسیاری از تولیدات داخلی ما در تحریم‌ها وسعت یافت به نحوی که در آینده شاید دیگر از تحریم‌ها نترسیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که برای اصلاح نظام دارویی کشور نیازمند یک حرکت جدی هستیم، افزود: با وجود این همه دانشجو، دانشمند و دانشکده‌های داروسازی چرا باید به دلال‌ها میدان بدهیم، باید به هر شکل ممکن صنایع دارویی را حمایت و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: من به رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور نیز گفته‌ام که نه‌تنها توان تأمین داروهای داخل را داریم بلکه توان تولید صادراتی دارو هم داریم. بسیاری از داروهای نوترکیب در داخل ساخته می‌شوند. باید با تقویت پوشش بیمه‌ای داروها از این صنعت و تولید داخلی به‌طور جدی حمایت کنیم.

عین اللهی، زمزمه افزایش قیمت دارو را کاذب دانست و گفت: قیمت دارو در ایران از بسیاری از کشورهای جهان کمتر است. اگر طرح ژنریک که از ابتدای انقلاب در کشور آغاز شد، دنبال شده بود بسیاری از مشکلات فعلی به‌وجود نمی‌آمد.

انتهای پیام/۴۱۲۷

کد خبرنگار: ۱۳
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید