وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی وی در تماسی تلفنی همزمان با آغاز مرحله جدید از دور هشتم مذاکرات وین، بر ضرورت اجرای صحیح برجام گفت و گو کردند.

وزیران خارجه ایران و روسیه خواستار اجرای برجام شدند

به گزارش سلا نو به نقل از ایرنا، سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در این گفت و گوی تلفنی که امروز سه شنبه انجام شد، دو طرف درباره مسائل پیرامون برجام گفت و گو و بر احیای هر چه زودتر این توافق به صورت اولیه آن تاکید کردند.

بر اساس این گزارش «وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب مذاکرات جاری در وین برای بازگرداندن اجرای کامل «توافق هسته‌ای» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: که دو طرف بر احیای سریع برجام در پیکربندی اولیه متعادل و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند.

این وزارتخانه همچنین گزارش داد که طرفین در خصوص نتایج سفر موفقیت‌آمیز آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مسکو تبادل نظر و بر گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها بر اساس توافقات سران و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.
 
پیش از این، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین به نشریه کامرسانت گفته بود که پیش‌نویس سند نهایی در مورد بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران تنظیم شده است و مذاکرات می‌تواند در مدت کوتاهی تکمیل شود.  

«علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امروز برای ادامه دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها وارد وین شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، گفت‌وگوهای دیپلماتیک و کارشناسی در قالب جلسات دو و چندجانبه میان ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ وین ازسرگرفته خواهد شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه شروع شده است، جمعه (۸ بهمن) بر اساس توافقی که بین طرف‌ها صورت گرفت بمدت چند روز متوقف شد تا مذاکره کنندگان برای اخذ تصمیمات سیاسی راهی پایتخت‌ها شود.

قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که گفت‌وگوها به رغم پیچیدگی برخی مسائل رو به جلو و در مسیر پیشرفت است. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز در نشست خبری بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تصمیمات لازم و ضروری در طرف‌های مقابل به ویژه واشنگتن اتخاذ شده باشد. موضوع رفع تحریم‌ها و انتفاع ایران از ابعاد اقتصادی برجام بسیار کلیدی و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

 وی بیان داشت: انتظار ما این است هیأت‌ها و از جمله آمریکا با دستورالعمل روشن برای عمل به تعهدات در راستای برجام و رفع تحریم برگردد. امیدواریم آنچه به عنوان اظهارات مثبت شنیده می‌شود در عمل تبدیل به تعهدات شود.


 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید