اکثر اپیدمیولوژیست‌ها عقیده دارند حداقل تا ۴ هفته آینده به نوک پیک می‌رسیم و این وضعیت تا اوایل فروردین ادامه پیدا می‌کند.

آمارهای فوتی‌های کرونا مجددا به عدد پیک‌های قبلی می‌رسد

به گزارش سلام نو، شفقنا نوشت: مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی تهران می‌گوید: «به عنوان کسی که در جریان اخبار قرار می‌گیرد و طبق دیده‌ها و شنیده‌هایم باید بگویم که با وجود اینکه سویه قالب در جامعه اومیکرون است اما هنوز اختلال دلتا و سرماخوردگی را داریم و آنفولانزا هم دیده می‌شود ولی بهتر است همه این‌ها را کرونا فرض کنیم.»

دکتر امیر صدری بیان می‌کند: «ما قطعا وارد پیک شده‌ایم چون تعداد مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار بالاست و نسبت به دو هفته قبل چندین برابر شده است. خوشبختانه امروز میزان بستری پایین است و این خصوصیت نوع اومیکرون است. مثلا اگر میزان مراجعات ده برابر شده باشد میزان بستری ما دوبرابر شده است. اما پیش‌بینی این است که میزان ابتلا آنچنان بالا خواهد رفت که میزان بستری و آمارهای فوت ما مجددا به عدد پیک‌های قبلی برسد. در مورد زمان به اوج رسیدن پیک دو اختلاف نظر وجود دارد برخی متخصصان عقیده دارند در هفته پیش رو و هفته بعد شیب ابتلا و انتقال آنچنان بالا خواهد بود که ما به سرعت پیک را رد خواهیم کرد و نقطه اوج را خواهیم داشت. اما اکثر اپیدمیولوژیست‌ها عقیده دارند حداقل تا ۴ هفته آینده به نوک پیک می‌رسیم و این وضعیت تا اوایل فروردین ادامه پیدا می‌کند. نظر من این است که ما تا ۱۵ اسفند در پیک خواهیم بود.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید