۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 55333166

ساکنان این شهر عمدتاً به مشاغل خدماتی، تجاری و صنعتی مشغول هستند و شالیکاری نیز از عمده فعالیت های روستاییان این خطه محسوب می شود.

رشت، شهر توریستی و گردشگری

به گزارش سلام نو به نقل از ویزیت ایران، شهر رشت تقریباً در مرکز جلگه گیلان، در وسیع ترین بخش دلتای رودخانه سفیدرود با ارتفاع متوسط هشت متر از سطح دریاهای آزاد، در انتهای راه اصلی کناره دریای خزر و در مسیر راه اصلی درجه یک قزوین به بندر انزلی واقع شده است. آب و هوای رشت معتدل و مرطوب با میزان رطوبت متغیر در طول سال است. 
شهرستان رشت دارای شش بخش «مرکزی»، «خمام»، «خشکبیجار»، «لشت نشا»، «کوچصفهان» و«سنگر»، هفت شهر و ۱۸ دهستان است.
رشت از لحاظ شرایط جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی- اداری دارای ویژگی های مهمی است. این شهرستان به جهت موقعیت جغرافیایی (واقع شدن در جلگه مرکزی، وسعت زیاد آن، حاصلخیزی خاک و اراضی، مهم ترین منطقه تولید و کشت برنج استان و ایران)، موقعیت ارتباطی (واقع شدن بر رسر راه تهران، قزوین، انزلی، آستارا از یک سو و مسیر جاده اصلی گیلان به مازندران و شرق گیلان از سوی دیگر)، موقعیت سیاسی ـ اداری (واقع شدن شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان)، رونق اقتصادی، گسترش شهرک ها و کارخانه های صنعتی و به تبع آن افزایش فعالیت های زراعی ـ تجاری و همچنین وجود مراکز علمی و تحقیقاتی دارای اهمیت است. ساکنان این شهر عمدتاً به مشاغل خدماتی، تجاری و صنعتی مشغول هستند و شالیکاری نیز از عمده فعالیت های روستاییان این خطه محسوب می شود.
مردم رشت گیلک هستند و زبان آنان گیلکی با لهجه بیه پس و گویش رشتی است. بیشتر مردم دارای مذهب شیعه اثنی عشری هستند. در این شهر عده ای از ارامنه و یهودیان نیز اقامت دارند. 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید