زمانی که شما فیلتر هوا را خارج کنید ممکن است گرد و غبار به بیرون بریزد به همین جهت حتماً جاروبرقی روی یک روزنامه یا پارچه قرار دهید یا آن را در فضای بیرون از منزل باز کنید و سپس به آرامی فیلتر را درون سطل زباله خالی کرده تا هیچ گرد و غباری در فیلتر نماند و تمیز گردد.

چگونه جاروبرقی را تمیز کنیم؟

اول از هر چیزی باید بدانید که تمیز کردن جاروبرقی هیتاچی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار  است و باید به این موضوع دقت بسیاری شود چرا که همیشه جاروبرقی نقش تمیز کردن و برداشتن آشغال ها و گرد و غبار را در منزل ایفا می‌کند و به همین جهت طبیعی است که کثیف شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد.

هر وسیله پرکاربردی که در منزل مورد استفاده قرار می گیرد قطعاً پس از مدتی به تمیز کردن نیاز خواهد داشت و برس های جارو برقی و کیسه ای آن نیز بعد از مدتی استفاده آلوده و کثیف می‌شوند که اگر به دقت تمیز نگردند می تواند سبب بروز مشکلات جدی برای جاروبرقی شود و به تعمیر نیاز پیدا کند. پروسه تمیز کردن جاروبرقی تقریبا در تمامی مدل ها و برندها یکسان بوده و شبیه به هم است.

در صورتی که شما برای نظافت و نگهداری جاروبرقی زمان‌های مشخصی را اختصاص بدهید و بخش های مختلف آن را تمیز کنید قطعاً موجب عملکرد بهتر موتور، فیلتر و... شده و در نهایت طول عمر دستگاه شما نیز بیشتر خواهد شد.

حتما بخوانید: تعمیر جاروبرقی هیتاچی در آی پی امداد

گام تا گام برای تمیز کردن جارو برقی

در گام اول شما باید با جاروبرقی تان با رفتارهای ملایم برخورد کنید، چرا که متاسفانه برخی از افراد با ایجاد ضربه و فشار موجب آسیب به جاروبرقی خواهند شد و در زمان جارو کردن آن را به در و دیوار می کوبند و با پا برای خاموش و روشن کردن آن اقدام می‌کند که قطعاً کار اشتباهیست و شما بهتر است از دست برای خاموش و روشن کردن آن اقدام کنید.

قبل از اینکه شروع به جارو کردن کنید حتماً پنجره‌ها را باز کنید تا گرد و غباری که در فضا از جاروکردن پخش شده از پنجره ها بیرون برود.

حتما بخوانید: نمایندگی هیتاچی در آی پی امداد

تعویض کیسه جاروبرقی یا خالی کردن آن

برای تمیز کردن جاروبرقی هیتاچی نگاهی به کیسه جاروبرقی بیندازید و آن را در صورت نیاز تعویض کنید و اگر پرشده است برای خالی کردن کیسه جاروبرقی اقدام نمایید.

اگر که از کیسه یکبار مصرف استفاده می کنید وقتی که میزان دو سوم فضا پر شد برای تعویض کیسه اقدام نمایید ولی اگر از کیسه های دائمی استفاده می کنید کافیست هر بار که میزان دوسوم فضا پر شد زیپ آن را باز کنید و کیسه را تخلیه کنید و مجدداً زیر را ببندید و بر سر جای خود بگذارید.

حتما بخوانید: دفترچه فارسی راهنمای استفاده از جاروبرقی هیتاچی

به فیلترهای جاروبرقی هیتاچی دقت کنید و اگر نیاز به شستشو و تمیز کردن دارند این کار را سریعاً انجام بدهید

معمولاً شما باید با توجه به میزان کارکرد جاروبرقی هر دو یا سه ماه یکبار فیلترها را نگاه کرده و در صورت نیاز آنها را تمیز کنید.‌

زمانی که شما فیلتر هوا را خارج کنید ممکن است گرد و غبار به بیرون بریزد به همین جهت حتماً جاروبرقی روی یک روزنامه یا پارچه قرار دهید یا آن را در فضای بیرون از منزل باز کنید و سپس به آرامی فیلتر را درون سطل زباله خالی کرده تا هیچ گرد و غباری در فیلتر نماند و تمیز گردد.

سرویس جاروبرقی

علاوه بر این که خودتان به تمیز کردن جاروبرقی هیتاچی اهمیت می دهید دقت داشته باشید که شما با سرویس دهی منظم جاروبرقی علاوه بر اینکه به افزایش عمر موتور آن کمک کرده اید بلکه کارکرد عالی از جاروبرقی تان خواهید داشت یا حداقل موجب خرابی زود هنگام آن نخواهید شد پس هر ۱۲ ماه یکبار می توانید جارو برقی تان را سرویس نمایید و به صورت منظم این کار را انجام بدهید.

در اصل جاروبرقی با توجه به میزان استفاده و کیفیت و همچنین نگهداری عمومی می‌تواند بین ۸ تا ۱۲ سال عمر مفید داشته باشد پس با تعمیر به موقع جاروبرقی و نگهداری صحیح آن موجب افزایش طول عمر مفید آن شوید و قطعاً کاهش هزینه‌های تعمیر را به دنبال خواهد داشت.

از تمیز کردن لوله استیل و لوله خرطومی غافل نشوید

یکی از مواردی که می تواند موجب کاهش مکش جاروبرقی شود تمیز نبودن لوله استیل و  لوله خرطومی است. اگر که شما کیسه جاروبرقی را تمیز کردید و همچنین فیلتر ها را بررسی نمودید ولی باز هم مکش جاروبرقی به وضعیت ایده‌آل نرسید باید به سراغ تمیز کردن لوله استیل و لوله خرطومی بروید. ممکن است به وسیله جاروبرقی شی بزرگ به درون آن کشیده شده باشد و یا موهای موجود و کرک های فرش به صورت سفت شده باشند و در درون این لوله گیر کرده و موجب انسداد آن شده باشند پس باید این قسمت ها را به دقت بررسی کنید و آنها را از جاروبرقی جدا کنید و مطمئن شوید که این مسیرها باز هستند.

تمیز کردن پارو جاروبرقی

باید مطمئن شوید که به برس‌های جاروبرقی هیچ مو و پرزی نچسبیده است چرا که وجود این موارد از چرخش صحیح جاروبرقی جلوگیری می‌کند ولی اگر جدا کردن آنها سخت است باید آنها را ببرید و هیچ وقت آنها را نکشید چرا که ممکن است آسیبی به برس جاروبرقی وارد شود.

درون جاروبرقی هیتاچی و بدنه آن را تمیز کنید

یک دستمال مرطوب بردارید و بدنه و بیرون جاروبرقی را تمیز کنید و اجازه دهید خشک شود. برای تمیز کردن درون جاروبرقی هیتاچی هم از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و گرد و غبار ها را بردارید و اگر بوی ناخوشایندی می دهد بهتر است چند روز اجازه بدهید که باز بماند و یا برای تمیز کردن از صابون معطر استفاده کنید.

در زمان کار کردن با جاروبرقی می توانید یک توپ پنبه بردارید و چند قطره روغن طبیعی یا مقداری از عطر مدنظرتان به آن آغشته کنید و بعد درون کیسه جاروبرقی قرار بدهید و زمانی که خانه را جارو می کشید به تدریج بوی در هوا پخش می شود و هوا را خوشبو و تازه خواهد کرد.

در صورتی که میخواهید موتور جاروبرقی را تمیز کنید بهتر است حتماً دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید چرا که این فرآیند به منظور پیشگیری از آسیب و صدمه به دستگاه باید به صورت صحیح و درست انجام گردد. برای تمیز کردن موتور از دستمال نمدار استفاده نمایید و گرد و غبار ها را پاک و تمیز کنید ولی هیچ وقت نباید آب به دستگاه وارد شود.

همه مراحل و نکات ذکر شده تقریبا در تمامی جاروبرقی ها یکسان است و برای تمیز کردن جاروبرقی هیتاچی نیز باید آن ها را انجام بدهید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید