طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۰- و۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

گزارش هواشناسی ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / هوا در این مناطق کشور تا ۱۰ درجه سرد می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش آلودگی هوای برخی شهرهای صنعتی طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه) و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: سه شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه)در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز(۱۹ بهمن‌ماه) در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطقی از غرب، شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد، گفت: شدت بارش در این روز در نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان خواهد بود همچنین در این روز در جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید در برخی مناطق می‌تواند باعث خیزش گردوخاک شود.

وی افزود: جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره فعالیت این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سواحل دریای خزر را نیز در بر خواهد گرفت.

ضیاییان در ادامه گفت: شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور، سواحل دریای خزر، شمال استان فارس و جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش‌ها ادامه خواهد داشت. در این روز در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در برخی مناطق کشور اظهارکرد: روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه) در سواحل دریای خزر کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در شمال غرب، غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز کاهش نسبی دما حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان سه شنبه تا ظهر چهارشنبه (۱۹ تا ۲۰ بهمن‌ماه) خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۲۰ بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۵  درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۲۱ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری و غبار صبحگاهی و در بعداز ظهر به‌تدریج ابری و وزش باد با احتمال بارش باران با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۴  و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با  دمای ۱۰- و۵-  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید