جودی تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که با تاکید رییس‌جمهور از چند هفته آینده تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت شود.

به روستاییان وام ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود / جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، با وجود آن که از نیمه دوم امسال سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی ذیل قانون جهش تولید مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته هنوز این وام به دست روستاییان رسیده اما معاون بنیاد مسکن وعده داده این تسهیلات تا اوایل سال آینده پرداخت شود

همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، به دستور سید ابراهیم رئیسی ـ رییس‌جمهور ـ نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن روستایی از  ۱۸ درصد به ۵ درصد کاهش یافته است.

در سال جاری تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد به تصویب رسیده اما هنوز روستاییان از این وام بهره‌مند نشده‌اند. این در حالی است که بسیاری از افراد در روستاها نوسازی و بهسازی واحدهای خود را با اتکا به وعده پرداخت این وام آغاز کرده اند.

در این‌باره مجید جودی - معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی - با اشاره به اینکه آغاز طرح بهسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با ارایه تسهیلات ۵ میلیون تومانی در سال ۱۳۸۴ آغاز شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تورم ثابت بود پیش‌بینی شده بود تا هر ساله ۱۵ درصد به سقف تسهیلات افزوده شود اما عملا این رقم در سال‌های گذشته پاسخگو نبود. به همین دلیل در سال ۹۸ درخواست ارایه تسهیلات از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان در هیات‌دولت مصوب شد و عملا از مهر امسال (۱۴۰۰) این تسهیلات پرداخت شد. از نیمه دوم امسال و با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و تصویب افزایش سقف تسهیلات در شورای عالی مسکن سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید که منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

معاون بنیاد مسکن افزود: با توجه به اینکه بخشی از روستاییان مقاوم‌سازی واحدهای خود را با قول پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی آغاز کردند بنیاد مسکن در تلاش است تا مشکل پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی حل شود و اوایل سال آینده مالکان واحدهای روستایی متقاضی اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی بتوانند از این تسهیلات بهره ‌ببرند.

جودی گفت: از ۲۰۰ هزار واحد سهم سالانه امسال ۳۰ هزار واحد به اتمام رسیده است و این امیدواری وجود دارد که با موافقت برای پرداخت تسهیلات، مشارکت مردم در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی سرعت گرفته و به حد مطلوبی برسد.

وی توضیح داد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۲ میلیون و ۶۴ هزار واحد مسکونی برای اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی شروع شد که از این تعداد از ابتدای اجرای طرح تاکنون یک میلیون و ۹۱۸ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است. همچنین در سال ۹۹ و در ۱۰ ماهه نخست سال ۶۲ هزار و ۹۹۵ واحد مقاوم سازی شده است که برای ۱۰ ماهه نخست امسال نیز این رقم برای مقاوم سازی ۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد است.

جودی تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که با تاکید رییس‌جمهور از چند هفته آینده تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت شود.

وی همچنین گفت: در اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی از سهمیه ۲۰۰ هزار واحدی سالانه با وام ۱۰۰ میلیون تومان ۱۸۰ هزار فقره تسهیلات به استان‌ها ابلاغ شد که با افزایش تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن ۱۲۵ هزار نفر معرفی شدند و از این تعداد ۷۵ هزار واحد روستایی شروع شده‌اند. در همین خصوص توقع روستایی وفا به عهد است که دولت افزایش تسهیلات را اعمال و باقیمانده تسهیلات را به واحدهایی که کار را آغاز کرده و در مراحل میانی کار هستند پرداخت کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید