​​​​​​​با پیشرفت علم تخصصی زیبایی، تدابیر مهمی در زمینه مراقبت‌های پوستی و زیبایی، صورت گرفته شده است که از جمله آن می‌توان تشریح فواید و معایب مزوتراپی صورت به همراه هزینه‌ها اشاره کرد.

مزوتراپی صورت برای حفاظت و زیبایی پوست صورت شما به صورت تزریقی در لایه‌های زیر پوستی انجام می‌گیرد. در این اقدام مواد تزریق شده حاوی ترکیبات مفیدی برای پوست صورت شما است که از دسته‌ای از ویتامین‌ها و آمیخته‌های شیمیایی غیر مضر تشکیل شده است. این ترکیبات در محدوده وسیعی از صورت و قسمت‌های گردن فرد و ناحیه‌ی بالای سینه او تاثیر گذار است.

کارایی مزوتراپی صورت

در این مقاله ما سعی داریم بطور خلاصه و موثر از فواید و معایب مزوتراپی صورت حرف بزنیم که امروزه بسیار ارزشمند است؛ پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. مطالب زیر از سایت های معتبری همچون آدینامد ، مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری، هلث لاین جمع آوری شده است.

منظور از مزوتراپی صورت چیست؟

اینکه چرا مزوتراپی صورت از اهمیت برخوردار است؟ قابل توضیح است؛ به این شکل که گاهی ما ناخواسته چه بر اثر کهولت سن و چه در اثر بیماری‌های گوناگون و یا قرار گرفتن مداوم در تابش نور مستقیم خورشید پوست صورت‌مان دچار مشکل می‌شود و این مسئله دغدغه ما می‌شود که چطور بتوانیم با چهره‌ای زیبا در جمع دیگران حاضر شویم؟

خصوصا برای خانم‌هایی که مراقبت‌های پوستی و زیبایی صورت آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به صورت گسترده‌ای در اجتماعات حاضر می‌شوند، با تاکید برای بازیگران و مجریان تلویزیونی و افرادی که تاثیر ارزشمندی از چهره‌ی جذاب خود در مشاغل‌شان بهره می‌بردند، مزوتراپی صورت می‌تواند بسیار مفید باشد.

این گفته به این معنی نیست که برای عامه مردم مشکلات پوستی و درمان آن مهم نمی‌باشد بلکه باید بسیار حیاتی و مهم باشد.

مزوتراپی صورت چگونه انجام می گیرد؟

مزوتراپی صورت یک عمل پزشکی مدرن است که در جهت رفع نیاز عامه مردم که زیبایی صورت و مراقبت‌های پوستی برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده می‌شود. فواید مزوتراپی صورت قطعا بیشتر از معایب بسیار جزئی آن می‌باشد.

با دانش پزشکی روز و افراد متخصص در این حیطه، برای جنس پوست صورت افراد مختلف طبق این روش درمانی، در ترکیباتش تغییراتی انجام می‌گیرد. این کار با تشخیص پزشک دارای تخصص در این زمینه انجام می‌گیرد، با علم به اینکه موارد آسیب‌های احتمالی به پوست بسیار کم می‌باشد.

مواد ترکیبی آماده شده توسط پزشک برای شخص مورد نظر به لایه میانی پوست صورت، به فاصله‌های کم از هم تزریق می‌شود. برای به نتیجه رسیدن موثر درمان، بهتر است که این عمل با تشخیص پزشک در چندین مرحله ادامه داشته باشد تا شخص دچار مشکل نشود.

فواید مزوتراپی صورت چیست؟

شاید تصور شود که مزوتراپی صورت کار درستی نیست و عوارض جانبی فراوانی دارد؛ اما فواید مزوتراپی صورت با توجه به محلول‌های ویتامینی که در آن استفاده می‌شود بسیار زیاد است، بنابراین آسیب‌های به وجود آمده در ناحیه پوست را در چندین جلسه‌ از بین می‌برد بدون اینکه فرد را دچار عارضه‌ی جدی کند.

فواید و معایب مزوتراپی صورت به همراه هزینه ها

مواد موجود مفید در مزوتراپی صورت

· ویتامین‌های B , E, C

· املاح معدنی بسیار

· آنتی اکسیدان‌هایی که مانع چین و چروک زودهنگام در پوست می‌شود.

· و دیگر املاح کاربردی دیگر که تاثیر بسزایی در درمان زود هنگام دارد.

پس با بیان محلول‌های اثربخشی که مایع‌های مزوتراپی صورت را تشکیل می‌دهد، می‌توان با اطمینان گفت که فواید مزوتراپی صورت بسیار بالا است، مخصوصا در نوعی از پوست‌ها که به شدت تخریب شده‌اند موادی که تزریق می‌شوند جهت لطافت و درخشان بودن پوست صورت تاثیرگذار است و باعث از بین بردن لکه‌ها و محفظه‌های پوستی و هاله‌های اطراف چشم شخص می‌شود.

در هر صورت با اطمینان می‌شود گفت که در انجام این عمل، فواید مزوتراپی صورت خیلی بیشتر از عارضه‌های موقتی و از بین رونده‌ای است که می‌تواند در فرد به وجود بیاید.

آگاهی های لازم  قبل و بعد از انجام مزوتراپی صورت

فردی که از طریق ترغیب اطرافیان تصمیم به انجام مزوتراپی صورت می‌گیرد حتما باید درباره فواید و معایب مزوتراپی صورت به همراه هزینه های آن مطلع شده و از روی آگاهی اقدام به این کار کند.

شخص باید قبل از انجام این تزریق زیبایی، با پزشکی که تخصص این کار را دارد مشورت کند، زیرا پزشک قبل از انجام این کار به شخص توصیه می‌کند که از خوردن چه داروها و غذاهایی اجتناب کند و همچنین کارهایی را که لازم است قبل از انجام مزوتراپی صورت بکار ببرد، به او گوشزد می‌کند.

با اهمیت‌تر از این موارد اینکه بعد از انجام این اقدام هم توسط پزشک توصیه‌های ضروری دیگری به فرد داده می‌شود که عبارتند از:

· محلی که مورد تزریق قرار گرفته شده است را تا یک روز کامل در تماس با آب قرار ندهد.

· از کرم‌ها و پودرهای شیمیایی مضر به مدت یک شبانه روز استفاده نکند.

· جلوی تابش نور شدید خورشید قرار نگیرد.

· استفاده از پماد مخصوصی که توسط پزشک تجویز شده است

· برای جلوگیری از موارد احتمالی از جمله سرخ شدن یا التهاب موقتی پوست.

· بعد از انجام درمان فرد نیازی به استراحت مطلق نداشته می‌تواند به زندگی نرمال خود بدون هیچ ممانعتی ادامه دهد.

مخارج مزوتراپی صورت چگونه تعیین می‌شود؟

خوشبختانه با پیشرفت این علم کم عارضه در کشور و همت متخصصان مزوتراپی صورت، با توجه به شرایط معمول افراد جامعه قرار نیست پول گزافی از شما با در نظر داشتن فواید زیاد مزوتراپی صورت که می‌تواند داشته باشد، برای انجام این کار گرفته شود. ضمن اینکه با دایرشدن کلینیک‌های تخصصی در اکثر شهرهای کشور تعیین هزینه‌ها به سود مراجعه کننده‌ها می‌باشد ولی در حالت کلی قیمت ثابتی ندارد.

در واقع نگرانی از بابت گرفتن مبالغ زیاد برای فرد وجود نداشته و حتما اگر طبق تشخیص پزشک نیاز به اقدام این روش درمانی در فرد وجود داشته باشد او می‌تواند بدون ترس از سنگین بودن قیمت‌ها اقدام به درمان کند.

نتیجه گیری

طبق مطلب بالا که بیان شد؛ دیگر مانند گذشته شاهد نبود امکانات تخصصی در زمینه مراقبت‌های پوستی  نیستیم و خوشبختانه افراد مشتاق به تحصیل در این حیطه درمانی هستند که با دانش بسیار و مضرات کم در جهت سلامت پوست و داشتن صورتی زیبا قدم برداشته‌اند.

با ترویج فرهنگ مراقبت از پوست خود و اهمیت دادن به داشتن چهره‌ای شاداب و بشاش، رغبت برای انجام مزوتراپی صورت فراوان شده که حس و حال خوبی را هم در خود فرد ایجاد خواهد کرد.

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما موثر واقع شده باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید