سبک صنعتی  نوعی سبک دکوراسیون داخلی است که در عین خاص بودن مورد استقبال خیلی از افراد قرار نمی گیرد، اما طرفداران مخصوص به خود را دارد. متریال هایی که در این نوع طراحی استفاده می شوند متریال های خام بدون پرداخت هستند.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

در واقع شما به طور مستقیم می توانید مصالحی مانند آلومینیوم، آهن، بتن، آجر و … را در این نوع دکوراسیون مشاهده نمائید. علاوه بر آن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، کابل های برق، لوله های تاسیسات و … کاملا قابل رویت بوده و هیچ پوششی برای تاسیسات در سبک صنعتی در نظر گرفته نشده است.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته با آراستا همراه باشید تا با این سبک و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های سبک صنعتی

آنچه در سبک صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کاربردی بودن فضاست. عناصری که در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک مورد استفاده قرار می گیرند کاملاً کاربردی هستند و جنبه تزئینی ندارند. سبک صنعتی فضایی سرد و بی روح ایجاد می کند واستفاده از فلزات خصوصاً آلومینیوم دلیل اصلی این حس می باشد.

یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون لوکس داخلی به سبک صنعتی استفاده از پلان باز است. فضاهایی که با این سبک طراحی می شوند اصولاً به صورت یکسره بوده و به ندرت تفکیک می شوند. البته این نیز بستگی به نوع فضا و کاربرد آن دارد. اگر به دکوراسیون خانه هایی که به روش صنعتی طراحی شده اند دقت نمائید متوجه می شوید که فضای مجزا کمتر به چشم می خورد و اثری از دیوار یا جداکننده وجود ندارد.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

اصول طراحی آشپزخانه صنعتی

در دهه ۱۹۵۰ میلادی در ایالت متحده، سبک صنعتی در طراحی داخلی ابداع شد. اکثر هنرمندان در این دهه کارخانه های قدیمی و متروکه تغییر کاربری داده و تبدیل به مکان های راحت و کاربردی برای زندگی کردند. البته در حال حاضر دیگر برای ایجاد سبک صنعتی نیازی به کارخانه ها و انبارهای قدیمی نیست بلکه میتوان با متریال و مواد مناسب، منازل خود را به سبک صنعتی طراحی نمایید. افراد علاقه مند به سبک صنعتی، بایستی پیش از اجرای این سبک اطلاعات کافی را در رابطه با ویژگی ها و خصوصیات سبک صنعتی داشته باشند.

بنابراین ابتدا باید با متریال مصرفی این سبک آشنا شوید. چوب های طبیعی، فلزات، فولاد زنگ زده و آجر قرمز رنگ بیشترین متریال مصرفی در این سبک هستند. در این مطلب با نحوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی آشنا خواهید شد.

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

در سبک صنعتی، از پوشش چوب برای کفپوش و از آجر قرمز برای دیوارها استفاده می شود.

هم چنین از فلزات به عنوان اکسسوری و لوازم دکوری استفاده می شود.

با توجه به اینکه تمامی متریال ها بافت های متفاوتی را ایجاد می کنند، آشپزخانه هایی که به سبک صنعتی طراحی می شوند بسیار چشمگیر و قابل توجه خواهند بود.

اکثر متریال های سبک صنعتی بصورت خام و کار نشده استفاده می شوند و کاربرد کم رنگ ها سبکی سرد و مردانه را ایجاد می کند. البته به دلیل چشمگیر بودن سبک صنعتی، به راحتی می توان فضای داخل منزل را به این سبک طراحی نمود. همانگونه که اطلاع دارید، امروزه دیگر آشپزخانه ها تنها مکانی برای پخت غذا نیستند بلکه قسمت مهمی از خانه محسوب می شوند و به همین علت زیبایی آنها بسیار اهمیت دارد. در صورتی که خواستار آشپزخانه ای جذاب هستید بهترین انتخاب برای شما سبک صنعتی می باشد. در ادامه به نحوه ی طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی میپردازیم.

۱_ کاشی های سفید و ساده در آشپزخانه به سبک صنعتی :

در سبک صنعتی برخلاف دیگر سبک های طراحی داخلی، از رنگ بسیار کم استفاده می شود. به همین علت در آشپزخانه صنعتی رنگ های شاد، زنده وغالب مشاهده نمی شوند. در سبک صنعتی رنگ های خنثی و تنالیته های آن ها که تقریبا در تمام سبک ها مورد استفاده قرار می گیرند، خود را نمایان می کنند. به عنوان مثال در این سبک استفاده از کاشی های سفید رنگ کاربرد دارد.

البته دیوار تماما سفید رنگ، بدون هیچ خط و درزی، ارتباطی با سبک صنعتی نخواهد داشت. اما کاشی های کوچک سفید رنگ و درزهای میان کاشی ها هماهنگی زیبایی با سبک صنعتی ایجاد خواهد کرد. البته استفاده از چراغ های دیواری با طرح صنعتی و رنگ های تیره بر روی کاشی ها، آشپزخانه صنعتی را تکمیل خواهد نمود.

۲_ دیوارهای آجری :

معمولا کابینت ها سطح وسیعی از دیوارهای آشپزخانه را پوشش می دهند. به همین علت اکثر افراد برروی دکوراسیون و طراحی دیوارهای باقی مانده تمرکز نمی کنند. اما در صورت وجود دیوار باز در آشپزخانه، این مکان بسیار بسیار خالی دیده می شود. معماران داخلی در طراحی آشپزخانه صنعتی برای پوشش دیوارها از آجر قرمز استفاده می کنند. یکی از ویژگی های اصلی سبک صنعتی استفاده از آجر قرمز است.

۳_قفسه بندی های باز:

یکی از عناصر اصلی آشپزخانه ها، کابینت ها می باشند. زیرا تمامی لوازم مورد نیاز در آشپزخانه از قابلمه و ماهیتابه گرفته تا خوراکی در کابینت نگهداری می شوند. در کل کابینت ها از لحاظ کاربردی بسیار اهمیت دارند. کابینت ها بخش گسترده ای از آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند و در طول زمان و با گذر سالها دچار تغییراتی شده اند و طراحان در هر دوره کابینت های متفاوتی را طراحی کردند. در سبک صنعتی طراحی از کابینت هایی بدون درب و به شکل قفسه های باز و یا مانند سبک کلاسیک که با درب های شیشه ای که داخل آنها دیده میشود، استفاده می شود.

به همین علت اگر خواستار آشپزخانه به سبک صنعتی هستید باید بخشی از کابینت ها از قفسه های بدون درب استفاده نمایید.

 

شیوه طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی

۴_رنگ های تیره :

همانگونه که در بالا اشاره شد در سبک صنعتی از رنگ های درخشان و زنده استفاده نمی شود. بلکه به جای این رنگ ها، رنگ های تیره و سرد که برای بازسازی کارخانه های قدیمی کاربرد دارد، استفاده میشود. البته این موضوع به این معنی نیست که آشپزخانه شما کاملن تیره و دلگیر باشد. شما می توانید با استفاده از آجرهای قرمز و کابینت های چوبی به راحتی فضایی گرم و پویا را در آشپزخانه خود بوجود آورید.

۵_ تنوع بافت ها :

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، تنوع رنگی در سبک صنعتی وجود ندارد. اما این موضوع مانع از فضایی یکنواخت و خسته کننده خواهد شد. زیرا با وجود اینکه در این سبک استفاده چندانی از رنگ نمیشود، اما بافت ها و مصالح متفاوتی در آن کاربرد دارند. به همین علت حتی در صورت عدم استفاده از رنگ ها نیز، قرمزی دیوارهای آجری، درخشش سطوح فلزی و زردی چوب که باعث گرم شدن فضا می شود آشپزخانه صنعتی زیبایی را ایجاد می کند.

آراستا به‌عنوان به‌روزترین کلکسیون فرش ماشینی کشور در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را بصورت آفلاین و با فروشگاه ثابت در ستارخان تهران آغاز نموده است و از سال ۱۴۰۰ با ارتقاء کسب‌وکار و ایجاد زمینه های لازم فعالیت خود را به‌صورت فروش آنلاین فرش آغاز نموده و با افتخار درخدمت مشتریان وفادار خود بوده است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید