سیستانی در رادیو گفت‌وگو بیان کرد: ما به‌عنوان شاگرد گاهی از نحوه برخورد و تواضع و تکریم ایشان شرمنده می‌شدیم.

آیت الله سیستانی: حتی مخالفان آیت‌الله صافی اذعان دارند که ایشان هرچه می‌گفت برای خدا بود

به گزارش سلام نو به نقل از رادیو گفت‌وگو، حجت‌الاسلام عبدالهادی سیستانی (شاگرد آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی) درباره خصوصیات و شخصیت عالم ربانی صافی گلپایگانی، در برنامه «جشن ملی» مصاحبه تلفنی کرد.

سیستانی عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله صافی، شیخ الفقها و از مراجع عظام و مورد احترام و تکریم تمام حوزه‌های علمیه در سراسر جهان اسلام و تشیع بود.

وی افزود: محضر امام عصر تسلیت عرض می‌کنم که به حق، یکی از یاران باوفا و بصیر و کوشا و پرتلاش در عرصه مرجعیت را از دست دادند.

سیستانی در ادامه گفت: پیامهایی که از طرف سایر مراجع تقلید در مورد شخصیت ایشان منتشر و رسانه‌ای شده است به بعد و گوشه ای از شخصیت ایشان چه از نظر علمی و سجایای اخلاقی، اجتماعی و موضع گیریهای ایشان در مسائل اجتماعی و سیاسی پرداخته شده است.

وی در ادامه گفت: آیت‌الله صافی گلپایگانی از خانواده علم و تقوا و فضیلت بود. مرحوم پدر ایشان شیخ محمدجواد صافی از بزرگان و علمای زمان مشروطه و از دوستان بسیار نزدیک مرحوم شیخ فضل‌الله نوری و از همراهان ایشان بود و در زمان خودشان یکی از مبارزان بسیار جدی و پرتلاش بود. آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از زمان کودکی با معنای مسئولیت و عمل‌کردن به آن آشنا شد.

سیستانی خاطرنشان کرد: ایشان در مواقع مختلف و در سنواتی که جامعه فرازوفرودهایی را پشت سر گذاشت در صدد تخریب هیچ شخصیتی و نهادی و حزبی نبود و همه کسانی که ایشان را می‌شناسند و حتی کسانی که از موضع‌گیری‌های ایشان، منافعشان مورد تهدید می‌شد اذعان دارند که این مرجع بزرگوار هرچه می‌گفت برای خدا بود.

سیستانی با بیان این که من حدود 20 سال خدمت ایشان بودم افزود: صفتی که در آیت‌الله صافی بارز بود تواضع بود که واقعاً تواضع به معنای حقیقت کلمه داشت و در این سطح از اعلمیت و این سابقه بزرگ در تألیف خودشان را از کمترین انسانی که از هیچ‌گونه شخصیت اجتماعی برخوردار نبود بهتر نمی‌دانست و نسبت به همه متواضعانه و خاضعانه و با تکریم برخورد می‌کرد، ما به‌عنوان شاگرد گاهی از نحوه برخورد ایشان شرمنده می‌شدیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید