مراسم تجلیل و بزرگداشت از سه هنرمند پیشکسوت موسیقی در سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر برگزار خواهد شد.

تجلیل از سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره موسیقی فجر

به گزارش سلام نو از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، بزرگداشت مرتضی اعیان، نوازنده و مدرّس تنبک، آذرنوش صدرسالک، نوازنده و مدرس هارپ و فرج علیپور، نوازنده کمانچه و از چهره‌های سرشناس موسیقی لرستان در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود.

مرتضی اعیان از سردمداران جریان اصیل تنبک نوازی در تاریخ موسیقی معاصر است. او متولد ۱۳۲۵ و از هنرمندان صاحب سبک و تاثیر گزار در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی است. نوازندگی اعیان در اواخر دهه ۶۰ همراه با اساتید موسیقی ایران در کنسرت های سه گانه پیام نسیم، دل مجنون و سروچمان همچنین اجرا با گروه دستان به عنوان هسته‌ی اولیه‌ گروه، درخشان‌ترین برگ‌های کارنامه هنری اعیان است. در سال های اخیر تالیف کتاب تنبک از او به تصحیح اشکالات آموزشی این ساز کمک شایانی کرده است.

بزرگداشت سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره موسیقی فجر

آذرنوش صدرسالک دارای مدرک درجه یک هنری، نوازنده و مدرس ساز هارپ، متولد ۱۳۳۴ و دانش آموخته هنرستان عالی موسیقی است. آذرنوش صدرسالک همسر مجید انتظامی با سابقه بیش از ۳۵ سال نوازندگی هارپ در ارکستر سمفونیک تهران است. او علاوه بر آموزش هارپ و آهنگسازی، مدیر هنرستان موسیقی دختران نیز بود.

بزرگداشت سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره موسیقی فجر

فرج‌علیپور متولد ۱۳۳۷ هنرمند اهل خطه لرستان از چهره‌های بسیار محبوب در حوزه موسیقی نواحی است. او را امانت دار سبک بزرگان موسیقی لرستان مانند علیرضا حسین خوانی و پیرولی کریمی می‌دانند. اجرای موسیقی اصیل و ریتیمیک لرستان در کنسرت های بی شمار داخلی و خارجی و انتشار ده‌ها آلبوم موسیقی نواحی مانند: دالکه، شادیانه و تال تنها بخشی از کارنامه هنری علیپور است.

بزرگداشت سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره موسیقی فجر

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید