جالب است که بدانید در این مراسم داماد با نقل و سکه به استقبال عروس می‌رود و یک عدد پرتقال و یا نارنج به سمت عروس به نماد نیکبختی و خوشبخت شدن پرتاب می‌کند.

عجیب ترین رسم و رسوم عروسی ایرانی‌ها از دید توریست‌های خارجی

به گزارش سلام نو، در جاهای مختلف دنیا آداب و رسوم‌های بسیار زیادی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها می‌توانند از نظر آدم‌هایی که از بیرون نگاه می‌کنند عجیب باشند. همانطور که میدانید در خارج از ایران و در همه نقاط دنیا چه در فرهنگ‌های مدرن و چه آنهایی که هنوز هم رنگ و بوی سنتی بودن می‌دهند، رسم و رسوم‌های عجیبی وجود دارند که در عین عجیب بودن  بسیار هم جالب هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کردن چندی از آداب و رسوم‌های عجیبی که تورسیت‌های خارجی از آنها صحبت‌ کرده‌اند را با شا در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

آداب و رسوم عجیب موجود در ایران از چه نوعی هستند؟

· بر کمر عروس‌ها نان می‌بندند:  در شمال کشور ایران یک رسم نسبتا عجیب وجود دارد و آن هم این است که در مراسم عروسی بر کمر عروس تکه‌ای نان می‌بندند. این رسم از آنجا نشأت گرفته که اقوام ایرانی به پسر دار شدن اهمیت ویژه می‌دادند. برای به جا آوردن این رسم نان را به همراه یک شال سفید رنگ و یا سبز رنگ بر کمر عروس می‌بندند و این کار نمادی از امید برای این است که فرزند اولین زوج پسر می‌شود.

· داماد به سمت عروس نارنج پرتاب می‌کند: شمال ایران و مردمان شمال پر از لباس‌های رنگی و محلی و البته روز سوم زیبا و در عین حال عجیب هستند. از دیگر رسوم‌های عجیب در شمال ایران مراسم نارنج زنی است. جالب است که بدانید در این مراسم داماد با نقل و سکه به استقبال عروس می‌رود و یک عدد پرتقال و یا نارنج به سمت عروس به نماد نیکبختی و خوشبخت شدن پرتاب می‌کند. جالب‌تر این است که بدانید این مراسم که معمولا در روستاهای شمال انجام می‌شود به این صورت انجام می‌شود که پس از نارنج زنی عروس و داماد باید به دور چاه بچرخند و برای خوشبخت شدن و به نماد خوشبختی سکه‌ای درون چاه بیاندازند.

· دختران مجرد را از خانه بیرون می‌کنند: مراسم‌هایی که در شمال ایران انجام می‌شود مراسم بیرون کردن دخترها در شب چهارشنبه سوری است. خانواده‌های شمالی در این شب به صورت نمادین دخترهای دم بخت را از خانه بیرون می‌کند و با جارو می‌زنند. این رسم بیشتر در مازندران انجام می‌شود و به این دلیل این کار را انجام می‌دهند که در سال دیگر دختر در خانه بخت مراسم چهارشنبه سوری را به جا آورد.

· بر روی دست عروس و داماد حنا می‌گذارند: معمولا یک شب قبل از مراسم عروسی ایرانی و مراسم حنابندان را برگزار می‌کند. در این جشن عروس و داماد بر روی دست یکدیگر حنا می‌زنند و به نشانه باهم بودن دست هم را می‌گیرند. جالب است که بدانید این مراسم در اکثر نقاط ایران برگزار می‌شود. البته حنا گرفتن فقط مختص به عروسی و جشن حنابندان نیست بلکه در شهرهای جنوبی و در بین زنان جنوبی این رسم وجود دارد که به نشانه زیبایی بر روی دستها و پاهای خود نقش و نگارهایی با حنا می‌کشند.

· در سیزده به در، سبزه گره می‌دهند: دختران و پسران مجرد در سیزدهمین روز ماه فروردین در مراسم سیزده به در سبزه گره می‌دهند. این کار نمادی از امید برای ورود به دنیای متاهل شدن و ازدواج کردن است.‌

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید