پیکر آیت الله «لطف الله صافی گلپایگانی» برای وداع آخر، به کربلای معلی رسید و در صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و سپس حرم حسینی طواف داده شد تا در جوار حضرت سید الشهدا (ع) به خاک سپرده شود.

تشییع پیکر آیت الله صافی گلپایگانی در کربلا
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،پیکر  آیت الله «لطف الله صافی گلپایگانی» عصر (پنجشنبه) برای وداع آخر، به کربلای معلی رسید و در صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و سپس حرم حسینی طواف داده شد تا در جوار حضرت سید الشهدا (ع) به خاک سپرده شود.

براساس گزارش های دریافتی، پیکر آیت الله صافی گلپایگانی عصر امروز پنجشنبه برای آغاز مراسم نهایی تشییع به صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) رسید. پیکر آیت الله روز چهارشنبه در شهر مقدس قم پس از اقامه نماز تشییع و سپس برای تدفین در کربلای معلی به عراق منتقل شده است.

پیکر آیت الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در نجف اشرف با حضور علما و شمار بسیاری از مؤمنان تشییع شد.

در مراسم تشییع این عالم ربانی، شمار زیادی از شهروندان عراقی و همچنین زائران ایرانی و مقلدان ایشان حضور داشتند و با این مرجع تقلید شیعیان وداع کردند.

این مراسم حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز، در نجف اشرف از مسجد جامع شیخ طوسی به سمت حرم مطهر امیر المومنین علی (ع) آغاز شد که در آن بسیاری از علمای دینی عراق و ایران، مقام های استان نجف، دیپلمات های ایرانی و نیز نمایندگان مراجع حضور داشتند.

بر اساس برخی گزارش ها، فرزندان آیت الله سیستانی از جمله شرکت کنندگان در مراسم تشییع آیت الله صافی گلپایگانی، بودند.

به نوشته برخی رسانه های عراقی، دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی شیعه عراق، دیروز چهارشنبه از حوزه علمیه نجف خواست در مراسم تشییع آیت الله صافی گلپایگانی در روز پنجشنبه (اول رجب) شرکت کنند.

هزاران نفر از شعیان و مقلدان آیت الله صافی گلپایگانی عصر امروز با حضور در کربلای معلی و حرمین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) تابوت معظم له را بردوش گرفتند.

تشییع پیکر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بین الحرمین کربلای معلی با حضور علما و مومنین همراه با روضه خوانی و ذکر مصیبت برگزار شد و جمعیت بسیار زیادی در این مراسم در بین الحرمین شرکت داشتند.

پیکر این عالم ربانی بعد از مراسم تشییع هزاران نفری و با حضور شخصیت های دینی ، علمی و فرهنگی و جمع کثیری از شیعیان عراقی و ایرانی، سرانجام در صحن مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خانه ابدی اش جای گرفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید