۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
کد خبر: 55331782

شکر و روغن گران شد.قنادان می‌گویند افزایش قیمت شکر و کمبود روغن قیمت تمام شده شیرینی را افزایش داده است.

شکر کمیاب شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شکر و روغن گران شد اما قنادان نه تنها با گرانی رو به رو هستند و تولید خود را کاهش دادند، که برای تهیه شیرینی شب عید با مشکل رو به رو شده‌اند.

گویا روغن کره‌ای که مخصوص تولید شیرینی است در بازار کمیاب شده. البته درباره چرایی کمبود روغن قنادان کسی هم پاسخ نمی‌دهد. تولیدکنندگان روغن می‌گویند این کالا به اندازه نیاز صنایع شیرینی‎‌پزی تولید و به وزارت جهاد کشاورزی تحویل داده‌اند. اما از آن طرف مسئولان جهاد کشاورزی پاسخگو نیستند.

براساس آمارهای وزارت صمت، قیمت هر کیلوگرم شکر سفید نیز ۷۵.۹ درصد افزایش یافت و از هشت هزار و ۴۷۴ تومان در آذر ۹۹ به ۱۴ هزار و ۹۱۰ در آذر ۱۴۰۰ رسید.

شکر کمیاب شد؟

اما آیا شکر هم در بازار کمیاب شد؟ دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی به تجارت‌نیوز می‌گوید: شکر در بازار کمیاب نشده است. امسال اما قیمت شکر چهار مرتبه گران شد.

قاسمعلی حسنی توضیح داد: فروردین امسال قیمت این کالا  شش هزار و ۶۵۰ تومان بود. بار دیگر به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. شهریور امسال با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. اکنون قیمت این کالا به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

او همچنین درباره وضعیت ذخایر شکر و روغن گفت: وضعیت ذخایر شکر مناسب است اما روغن در بازار گران شد. به عنوان مثال قیمت یک حلب روغن ۱۵ کیلویی سرخ کردنی قبلا  ۲۵۸ هزار تومان بود اما حالا فروشندگان این کالا را ۵۰ هزار تومان گران‌تر می‌فروشند.

حسنی گفت: کمبود برخی انواع روغن در بازار مشاهده نمی‌شود اما قیمت‌ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

روغن شب عید قنادان کمیاب شد

اما گویا نوعی از روغن شب عید قنادان کمیاب شده است. در این مورد رئیس اتحادیه قنادان به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت روغن کره‌ای قنادان در بازار کیلویی ۷۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که با وجود افزایش قابل توجه قیمت روغن، این کالا در بازار کمیاب شد.

علی بهره‌مند توضیح داد: تولیدکنندگان روغن درباره چرایی کمیاب شدن این روغن توپ را در زمین وزارت جهاد می‌اندازند وقتی به وزارت‌خانه مراجعه می‌کنیم کسی پاسخگو نیست.

او بیان کرد: به نظر می‌رسد قیمت شیرینی با وجود افزایش قیمت شکر و روغن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند؛ چرا که هزینه تمام شده برای قنادان بالا رفته است.

پیش‌تر علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادان از جایگزین روغن کره‌ای و مارگارین خبر داد و گفت: کارخانه‌ها، روغن مارگارین ندارند و به جای آن روغن مایع و جامد را جایگزین روغن کره‌ای و مارگارین کرده‌اند!

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید