پیمان آتلانتیک شمالی می گوید انتظار دارد شمار نظامیان روس که برای برگزاری رزمایش مشترک مسکو-مینسک در مرز بلاروس-اوکراین مستقر می شوند، به ۳۰ هزار نفر برسد.

روسیه ۳۰ هزار نیرو در بلاروس مستقر می کند

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق،  سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه برای نظارت بر روند تدارک رزمایش نظامی مشترک با بلاروس، وارد این کشور شد.

وی در دیدار با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، از برنامه ریزی دو کشور برای برگزاری در مجموع ۲۰ رزمایش مشترک طی سال جاری میلادی خبر داد و گفت: روسیه آماده حمایت از مینسک برای مقابله با اقدامات مخرب غرب است.

ناتو مدعی شده که روسیه روند اعزام نیرو به همسایه شمالی اوکراین را تشدید کرده و انتظار می‌رود برای رزمایشی که در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ فوریه (۲۱ بهمن تا اول اسفند) انجام می‌شود، ۳۰ هزار نیروی روس در بلاروس مستقر شوند.

از آنجا که بلاروس با اوکراین خط مرزی مشترک دارد، ادعا می‌شود که این رزمایش پوششی برای متمرکز کردن هرچه بیشتر نیروهای روس در شمال اوکراین و در ادامه تدارک برای حمله احتمالی به این کشور است.

اما، روسیه می‌گوید قصدی برای حمله به اوکراین ندارد و این داستان پردازی‌ها توطئه آمریکا برای گرفتار کردن مسکو در جنگی ناخواسته در راستای تکمیل پروژه مهار روسیه است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید