رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: امدادگران این جمعیت در یک عملیات جست‌وجو و نجات، چهار کوهنورد گرفتار در برف و کولاک را نجات دادند.

نجات ۴ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک

علی کیانی افزود: با اطلاع از گرفتاری کوهنوردان، مجوز انجام عملیات امدادی توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان (EOC)، جهت نجات چهار کوهنورد نهاوندی در ارتفاعات دربند گیان صادر شد.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، وی تصریح کرد: بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران و کسب تکلیف از معاون امدادونجات جمعیت استان انجام شد و یک تیم چهار نفره از نجاتگران و کوهنوردان سریعا تجهیز و در شرایط برف و کولاک به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: با توجه به شرایط بد آب هوایی تیم اعزامی پس از عبور از مناطق صعب‌العبور و طی یک عملیات نفس‌گیر سه ساعته توانستند در ارتفاع ۲۷۰۰ متری، به کوهنوردان گم‌شده دسترسی یابند و با هدایت و راهنمایی تخصصی، موفق شدند افراد مورد نظر را به دامنه کوه منتقل کنند و با استفاده از خودروهای امدادی و کمک‌دار به داخل شهر انتقال دهند.

علی کیانی با تشکر و قدر دانی از نجاتگران، خانه هلال شهر گیان و هیئت کوهنوردی شهرستان نهاوند، از مردم خواست که قبل از صعود به ارتفاعات از شرایط آب و هوایی و مسیر مورد نظر اطلاع کسب کنند و ضمن همراه داشتن تجهیزات کامل و وسایل ارتباطی، خانواده خود را از مسیر رفت و برگشت مطلع کنند.

وی تصریح کرد:کوهنوردان در صورت برخورد با حادثه و مشکلات و مشاهده هرگونه مصدومی سریعا با شماره سه رقمی ۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید