محمد یوسفی اظهار کرد: زمانی که کشور با بحران کمبود مرغ روبه‌رو شد، دولت تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار و مرغ را با ارز دولتی وارد کشور کرد. اما گویا اکنون این سیاست را کنار گذاشته است.

 قیمت جوجه یک روزه افزایش پیدا کرد / قیمت مرغ شب عید گران می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت جوجه یک روزه افزایش پیدا کرد. ارز دولتی برای واردات تخم مرغ‌های نطفه‌دار و جوجه یک روزه برداشته شده. قیمت مرغ شب عید را بالا می‌برد؟

قیمت جوجه یک روزه از ۴۲۰۰ تومان به ۶۰۰۰ تومان رسید. اما اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از آن است که جوجه‌های ۳۰ تا ۴۰ گرمی با قیمت ۱۲ هزار تومان به دست مرغ‌دار می‌رسد.

آن‌طور که مرغ‌داران می‌گویند وزارت جهاد کشاورزی عامل افزایش قیمت‌ها در این بازار بوده است.

در همین مورد رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در توضیح علت گران‌شدن جوجه یک روزه دو عامل را برشمرد و گفت: از یک طرف واردات جوجه یک روزه متوقف شده و از طرف دیگر دولت قصد دارد ارز دولتی برای واردات جوجه و تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار را حذف کند.

محمد یوسفی اظهار کرد: زمانی که کشور با بحران کمبود مرغ روبه‌رو شد، دولت تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار و مرغ را با ارز دولتی وارد کشور کرد. اما گویا اکنون این سیاست را کنار گذاشته است.

در این بین برخی از فروشندگان مرغ می‌گویند با حذف ارز دولتی و افزایش قیمت جوجه و نهاده‌ها، گوشت مرغ در آستانه عید نوروز گران می‌شود. اما آیا با این اتفاقات بازار عید با کمبود مرغ مواجه می‌شود؟

یوسفی در این باره نیز توضیح داد: با افزایش قیمت جوجه، نرخ مرغ در آستانه شب عید افزایش پیدا می‌کند. اکنون جوجه‌های یک روزه‌ موجود در مرغ‌داری‌ها یا از محل تخم‌مرغ‌های نطفه‌داری است که از ترکیه وارد شده‌اند یا مربوط به تولیدات مرغ مادر هستند.

پیش‌بینی قیمت مرغ در شب عید

این مرغ‌دار ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ در بازار روند افزایشی داشته باشد. البته شرکت پشتیبانی امور دام به اندازه نیاز شب عید مرغ ذخیره می‌کند. قطعا دولت با ذخیره‌سازی که انجام گرفت اجازه نوسان شدید قیمت مرغ را نمی‌دهد و بازار را از محل ذخیره مرغ در سردخانه‌ها کنترل می‌کند.

او افزود: بلاتکلیفی درباره حذف ارز دولتی باعث آشفتگی صنعت غذا و فعالیت مرغ‌داری‌هاست. این بلاتکلیفی قیمت تخم مرغ را هم اندکی بالا بُرد. حال اگر به اندازه تقاضای موجود، جوجه‌ریزی انجام نشود، کاهش تولید مرغ و تخم مرغ تداوم می‌یابد.

پیش‌تر محمدحسین زمانی‌راد، عضو هیات مدیره اتحادیه مرغ‌داران گوشتی کشور به ایسنا گفته بود: در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه ‌توسط وزارت جهاد کشاورزی از ۴۲۰۰ به ۶۰۰۰ تومان افزایش یافته، اما جوجه ۳۰ تا۴۰ گرمی را با قیمت ۱۲ هزار تومان به مرغ‌دار می‌فروشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید