بالاترین حداقل دستمزد اعلام شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نزدیک به ۷ برابر بیشتر از پایین‌ترین حداقل دستمزد تعیین شده در ژانویه ۲۰۲۲ است.

حداقل دستمزد اعضای اتحادیه اروپا چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) با انتشار گزارشی در مورد حداقل دستمزد ملی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد که با وجود تعیین رقم دو هزار و ۲۵۷ یورو در لوکزامبورگ، به عنوان بالاترین نرخ در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، پایین‌ترین حداقل دستمزد با ۳۳۲ یورو متعلق به بلغارستان است.

این گزارش نشان می‌دهد که افزون بر لوکزامبورگ، پنج کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا یعنی فرانسه (۱۶۰۳ یورو)، آلمان (۱۶۲۱ یورو)، بلژیک (۱۶۵۸ یورو)، هلند (۱۷۲۵ یورو) و ایرلند (۱۷۷۵ یورو) حداقل دستمزد بالاتر از هزار و ۵۰۰ یورو دارند. حداقل دستمزد در دو کشور اسلوونی (۱۰۷۴ یورو) و اسپانیا (۱۱۲۶ یورو) کمی بیش از هزار یورو در ماه است و سیزده کشورعضو، واقع در شرق و جنوب اتحادیه اروپا، حداقل دستمزد زیر هزار یورو در ماه دارند: بلغارستان (۳۳۲ یورو)، لتونی (۵۰۰ یورو)، رومانی (۵۱۵ یورو)، مجارستان ( ۵۴۲ یورو، کرواسی (۶۲۴ یورو)، اسلواکی (۶۴۶ یورو)، چک (۶۵۲ یورو)، استونی (۶۵۴ یورو)، لهستان (۶۵۵ یورو)، لیتوانی (۷۳۰ یورو)، یونان (۷۷۴ یورو)، مالت (۷۹۲ یورو) و پرتغال (۸۲۳ یورو).

یورواستات در قالب مقایسه یادآور شده که حداقل دستمزد فدرال در ایالات متحده هزار و ۱۱۰ یورو است.

البته از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا شش کشور یعنی دانمارک، ایتالیا، قبرس، اتریش، فنلاند و سوئد دارای قانون تعیین حداقل دستمزد ملی نیستند.

یورواستات همچنین خاطر نشان کرده که با در نظر گرفتن تفاوت‌ سطح قیمت‌ها و قدرت خرید عمومی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تفاوت حداقل دستمزدها به میزان قابل توجهی کمتر می‌شود.

بر پایه بررسی مبتنی بر استاندارد قدرت خرید (PPS)، حداقل دستمزد ماهانه در بلغارستان به ۶۰۴ یورو و در لوکزامبورگ به هزار و ۷۰۷ یورو و شکاف واقعی آنها به کمتر از ۳ برابر می‌رسد.

این بررسی حاکیست که حداقل دستمزد در ایالات متحده نیز بر اساس شاخص استانداردسازی قدرت خرید این کشور با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ۹۲۰ یورو کاهش پیدا می‌کند ولی حداقل دستمزد متناسب با سطح عمومی قیمت‌ها در ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی کشورهای لوکزامبورگ، آلمان، هلند، بلژیک، فرانسه، ایرلند، اسلوونی، اسپانیا، لهستان و لیتوانی بین هزار و ۷۰۷ تا هزار و ۳۸ یورو است.

همچنین حداقل دستمزد تعدیل شده بر پایه قدرت خرید در کشورهای رومانی، پرتغال، مالت، کرواسی، یونان، مجارستان، چک، استونی، اسلواکی، لتونی و بلغارستان نیز بین ۹۴۹ تا ۶۰۴ یورو است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید