جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند به دنبال ثبت ۱۰۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور به قرنطینه رفت.

نخست‌وزیر نیوزیلند به قرنطینه رفت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: دفتر "جسیندا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد که او در پی تماس با یک فرد مبتلا به کرونا از امروز یکشنبه تا روز سه شنبه در قرنطینه خواهد بود. از آردرن تست کرونا گرفته شده و نتیجه آن امروز یا فردا مشخص خواهد شد.

در همین حال، یک خبرنگار زن به نام "شارلوت بلیس" که باردار است با انتشار یادداشتی در روزنامه "نیوزیلند هرالد" اعلام کرده که به علت سیاست سختگیرانه دولت آردرن و صادر نشدن مجوز ورود قادر نیست از افغانستان به نیوزیلند بازگردد و در این کشور گرفتار شده است.

مقامات مهاجرتی و بهداشتی به این روزنامه گفته‌اند که درخواست این خبرنگار به این علت رد شده که درخواست مسافرت وی خارج از زمان مجاز ۱۴ روزه بوده و این پرونده نیازمند توضیحات بیشتر است و از بلیس دعوت شده تا در فرصت ۱۴ روزه دوباره درخواست بدهد. این خبرنگار گفته که به علت کم بودن پروازهای خروجی از کابل مجبور شده در تاریخی خارج از پنجره (فرصت ۱۴ روزه) مسافرت نماید.

مرزهای نیوزیلند از مارس ۲۰۲۰ به روی خارجی‌ها بسته شده است . دولت نیوزیلند در همین حال از طرح‌ خود برای بازگشایی مرحله‌ای مرزها از اواسط ژانویه سال جاری میلادی به علت نگرانی از شیوع ویروس اُمیکرون عقب نشینی کرد. کشور پنج میلیون نفری نیوزیلند حدود ۱۶ هزار مورد ابتلا به کرونا و ۵۲ مورد مرگ ناشی از این بیماری ثبت کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید