سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از بارش در ۲۳ استان و افزایش تندی وزش باد خبر داد.

ورود سامانه بارشی از دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / بارش برف و باران در این ۲۳ استان
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از بارش در ۲۳ استان و افزایش تندی وزش باد خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر دوشنبه ( ۱۱ بهمن ماه) در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و نوار غربی اصفهان تا سه‌شنبه( ۱۲ بهمن ماه) در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، اصفهان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، جنوب کردستان، جنوب زنجان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، شمال کرمان و یزد با احتمال وقوع مخاطراتی مانند بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، رعدو برق و رخداد مه خبر داد.

این مخاطرات می‌توانند سبب اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، احتمال لغو یا تاخیر در پروازها، احتمال آب گرفتگی معابر شهری و احتمال خسارت به محصولات و آسیب به ماشین‌آلات‌ کشاورزی شوند.

توصیه می‌شود  لغو سفرهای غیر ضروری، پرهیز از توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو، تجهیز خودرو ها به تجهیزات زمستانی و سوخت لازم و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای عملیات برف روبی در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی در ادامه از افزایش گرادیان فشاری خبر داد.

این سامانه بعدازظهر سه‌شنبه( ۱۲ بهمن ماه) تا چهارشنبه( ۱۳ بهمن ماه) مناطقی مانند نیمه شمالی فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خوزستان و جنوب خراسان رضوی را با مخاطره‌ای همچون وزش باد شدید درگیر می‌کند.

اثر این مخاطره در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی خواهد بود.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط مستحکم کردن سازه‌های موقتی، احتیاط در تردد از اطراف تابلوهای تبلیغاتی، درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره و عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکر شده است.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید