شایسته اصل با اشاره به افزایش مسافران این ناوگان نیز گفت: هم اکنون میزان مسافران مترو روزانه بیش از یک میلیون نفر است و تلاش می کنیم با کاهش سرفاصله برخی خطوط، از ازدحام در برخی ایستگاه های تقاطعی بکاهیم.

فرسودگی قطارهای مترو جدی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه فرسودگی این ناوگان جدی و نیاز به اقدام فوری دارد گفت: این شرکت به بودجه سال آینده امید دارد و در صورت تصویب اتفاقات خوبی در راه است.

مهدی شایسته اصل روز شنبه در این باره گفت: تعمیرات اساسی و کمبود واگن از مشکلات عمده شرکت بهره برداری مترو تهران است و همچنین به ارتقای بخشی از زیرساخت های این ناوگان نیازداریم.

وی افزود: شهردار تهران در لایحه بودجه سال آینده به این کمبودها توجه ویژه ای کرده که در صورت تصویب بودجه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران شاهد تحول در این ناوگان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه این ناوگان نیاز به حمایت دولتمردان و سایر ارگان های وابسته نیز دارد اذعان داشت: با افزایش نرخ دلار و بالا رفتن هزینه های نگهداری و توسعه مترو، دیگر شهرداری به تنهایی نمی تواند از عهده این کار سنگین برآید. 

 وی با اشاره به اینکه خطوط ۶ و ۷ این ناوگان در حال توسعه است اظهار داشت: باید به این منظور واگن های بیشتری تامین شود.

شایسته اصل با اشاره به افزایش مسافران این ناوگان نیز گفت: هم اکنون میزان مسافران مترو روزانه بیش از یک میلیون نفر است و تلاش می کنیم با کاهش سرفاصله برخی خطوط، از ازدحام در برخی ایستگاه های تقاطعی بکاهیم.

وی با بیان اینکه میانگین حرکت قطارها در این ناوگان حدود چهار دقیقه است خاطرنشان کرد: بیشترین حجم مسافران مترو در خطوط یک، ۲، چهار و پنج است و باید با اعزام قطارهای فوق العاده، شلوغی در برخی ایستگاه های این خطوط را مدیریت کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، در ساعات پیک شلوغی شاهد ازدحام در این ایستگاه ها هستیم اما تلاش داریم با همین ظرفیت خدمات رسانی به شهروندان با کیفیت انجام شود.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است و روزانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق این ناوگان جابجا می شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید