رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تغییر طراحی سوال به صورت محتوایی است و شکل ظاهری پاسخنامه های کنکور تغییر می کند.

جزییات مهم تغییرات کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد / تاثیر مثبت ۴۰ درصدی معدل در کنکور قطعی شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تغییرات کنکور ۱۴۰۱ مبتنی بر دو قانون مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تاثیر ۴۰ درصدی به صورت تاثیر مثبت در کنکور ۱۴۰۱ اعمال می شود.

دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست خبری که امروز شنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سازمان سنجش برگزار شد، گفت: طی ۳ سال آینده آزمون های تمام هوشمند طراحی می شوند. به کمک آزمون های هوشمند از دو بار در سال به هر ماه یک بار تغییر می کند و هر داوطلب می تواند در دو مورد از این آزمون ها شرکت کند. سنجش متعدد خواهد بود اما پذیرش یک مرتبه صورت می گیرد.

وی افزود: تغییر طراحی سوال به صورت محتوایی است و شکل ظاهری پاسخنامه های کنکور تغییر می کند. یعنی یک دفترچه عمومی و دو دفترچه تخصصی به همراه پاسخ نامه های جداگانه در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه از همین الان مواردی از تقلب و دروغ درباره کنکور شناسایی شده اند، گفت: گروه امنیت آزمون از هم اکنون کار خود را شروع کرده اند و دفترچه ها و پاسخنامه ها تا سه برابر ارتقای امنیت پیدا می کنند.

وی افزود: در کنکور ۱۴۰۲ زیرگروه ها از منطقه بندی حذف می شود. آزمون عمومی نخواهیم داشت و آزمون تخصصی هم گسترش پیدا می کند و زمان بیشتری پیدا می کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید