وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از استقرار ۱۲ فروند سامانه ضدهوایی «پانتسیر-اس» به منظور انجام تمرین نظامی مشترک بین مسکو و مینسک به بلاروس خبر داد.

استقرار سامانه‌های ضدهوایی روسیه در بلاروس

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو به عنوان بخشی از بازرسی نیروهای واکنش اتحادیه روسیه-بلاروس، تعداد ۱۲ فروند سامانه ضد هوایی «پانتسیر-اس» (Pantsir-S) و سامانه توپخانه ای AA را در بلاروس مستقر کرده است.

گردان سامانه‌های پانسیر-اس که وارد بلاروس شده اند، شامل ۱۲ دستگاه خودروی رزمی است که هر کدام می‌توانند ۱۲ فروند موشک ضد هوایی را در محفظه‌های پرتاب تعبیه شده، حمل کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که پس از پایان تخلیه، پرسنل به سمت مناطق مشخص شده خواهند رفت و در آنجا به عنوان بخشی از سامانه یکپارچه دفاع هوایی منطقه‌ای بلاروس و روسیه، موضع خواهند گرفت و آموزش رزمی را آغاز می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که روند انتقال جنگنده‌های «سوخ و-۳۵» (Su-۳۵) به بلاروس برای انجام تمرینات مشترک نظامی نیروی هوایی این کشور با بلاروس تکمیل شده است.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس هفته گذشته از برگزاری تمرینات مشترک نیروهای نظامی کشورش و روسیه در مرزهای جنوبی و غربی بلاروس در ماه فوریه خبر داده بود.

رزمایش مشترک مسکو و مینسک در حالی برگزار می‌شود که روابط روسیه با آمریکا و هم پیمانان اروپایی واشنگتن بر سر اوکراین پرتنش شده است.

آمریکا و هم پیمانان اروپایی این کشور نگران هستند که روسیه به اوکراین حمله نظامی کند، اما مسکو وجود چنین برنامه‌ای را رد می‌ کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید