تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی صعود کرد. روز گذشته تیم فوتبال ملی یک بر صفر عراق را شکست داد. احتمالا 300 هزار ایرانی به قطر برود.

قیمت بلیت جام جهانی ۲۰۲۲ چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته تیم فوتبال مردان ایران با نتیجه یک بر صفر تیم ملی عراق را برد و این بار با دردسر کمتری به جام جهانی رفت. تک گل ایران در این بازی را مهدی طارمی به ثمر رساند.

جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور همسایه، قطر برگزار می‌شود. اتفاقی که در هر کشور رخ دهد برای فوتبال دوستان کشورهای همسایه نیز شادی آور است، چرا که می‌توانند راحت‌تر بازی‌های را ببینند.

خیلی از ایرانی‌های فوتبال دوست طی دهه‌ها گذشته منتظر وقوع چنین رخدادی بودند که بتوانند جام جهانی را بیرون از قاب تلویزیون و روی سکوها ببینند. حالا که فرصت آن وجود دارد، فشار شرایط اقتصادی به حدی هست که دوباره آنها را در خانه‌ها نگه دارد.

هزینه ۱۵۰ میلیونی برای ۳ بازی

هشت روز از آغاز پیش‌فروش بلیت بازی‌های جام حهانی ۲۰۲۲ قطر می‌گذرد. در ۲۴ ساعت اولیه ثبت‌نام بلیت جام جهانی کمتر از هزار و ۵۰۰ ایرانی ثبت‌نام کردند.

در حال حاضر و با قیمت کنونی دلار، مجموع هزینه برای تماشای سه بازی فوتبال جهانی برای ایرانیان حدود ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. بسیاری از ایرانی‌ها توان پرداخت آن را ندارند.

یعنی یک ایرانی باید پولی معادل یک پراید را برای تماشای سه بازی هزینه کند، البته به این مبلغ هزینه‌های جانبی نیز اضافه می‌شود.

علاوه بر هزینه‌هایی مالی، محدودیت ویزا کارت برای ایرانیان و محدودیت واکسن‌های مورد تائید قطر از موانعی است که ایرانیان برای حضور در ورزشگاه‌های قطر و تماشای بازی دارند.

۳۰۰ هزار تماشاگر ایرانی در جام جهانی قطر

پیش‌بینی رئیس کمسیون گردشگری و عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر این است که با صعود ایران ۳۰۰ هزار ایرانی به قطر برود.

محمد میرانی به تجارت‌نیوز می‌گوید: هر فردی می‌تواند در سایت فیفا برای خود و ۶ نفر دیگر برای بلیت جام جهانی ثبت‌نام کند. قیمت بلیت‌های جام جهانی قطر هم از چهار هزار و ۵۰۰ دلار شروع می‌شود. قیمت‌های بالاتر شامل هزینه بلیت، هتل و تماشای بازی نیز می‌شود. این تور را هواپیمایی قطر می‌فروشد.

او توضیح می‌دهد که برای سه بازی مقدماتی برای هر نفر بدون هزینه پرواز، هتل و خدمات دیگر حدود ۲۲ میلیون تومان می‌شود. اگر تور باشد و مجموع هزینه‌های بلیت تماشای بازی، پرواز، هتل و خدمات حساب شود ۵۶۰۰ دلار یا به عبارتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود.

در فروردین امسال قرعه کشی جام جهانی انجام می‌توانند. خریداران بلیت نیز باید مرحله بعدی ثبت‌نام را انجام دهند، اما جون ایرانی‌ها مشکل ویزاکارت دارند امکان پرداخت این هزینه را ندارند. آنها فقط در مرحله پیش‌پرداخت موفق به ثبت‌نام شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید