امکان بررسی وضعیت واکسیناسیون و قرنطینه افراد در اپلیکشن ماسک با وارد کردن کد ملی برای همه مردم فراهم شد.

نحوه مشاهده قرنطینه و وضعیت واکسیناسیون افراد با موبایل

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، علی‌رغم انجام واکسیناسیون کرونا، در روزهای اخیر روند ابتلا و فوتی در کرونا بار دیگر صعودی شد. تنها از شش تا هفت بهمن ‌ماه بیش از ۱۴ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا از سوی وزارت بهداشت اعلام شد.

ایران وارد موج ششم کرونا شد

وزیر بهداشت هم درباره وضعیت کرونایی کشور گفت که عملا وارد پیک ششم کرونا شده‌ایم. از سوی دیگر حدود شش میلیون نفر در کشور واکسن دریافت نکرده‌اند. وضعیتی که برخی را برای ابتلا به کرونا نگران می‌کند.

اما حالا عموم مردم، اصناف و مشاغل می‌توانند از طریق اپلیکیشن «ماسک»، کد ملی سایر افراد (مثلا اعضای خانواده، مشتریان، مسافران، دانش‌آموزان) را کنترل و از وضعیت واکسیناسیون یا قرنطینه مطلع شوند.

تا پیش از این این امکان فقط برای بازرسان بهداشتی فراهم بود. اما با تصویب ستاد ملی کرونا و در راستای اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند (ایران من) از رو گذشته عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

چگونه وضعیت واکسیناسیون افراد را ببینیم؟

برای این موضوع، ابتدا باید روی گوشی اندروید اپلیکیشن «ماسک» را از سایت mask.ir نصب کرده، با فشردن دکمه «من» و ورود شماره موبایل آن را فعال کنید. سپس دکمه «بررسی ابتلای یک فرد» را فشار دهید. حالا می‌توانید هم از طریق گرفتن دوربین گوشی روی بارکد پشت کارت ملی و هم از طریق ورود دستی کد ملی، وضعیت فرد را چک کنید. بلافاصله، یکی از چهار صفحه زیر نمایش داده می‌شود:

  • سبز: ۲ نوبت واکسن
  • آبی: ۱ نوبت واکسن
  • زرد: واکسن نزده
  • قرمز:‌ مبتلا و قرنطینه

اگر فردی واکسینه شده اما نمایش نمی‌دهد، باید جهت ثبت به همان پایگاه واکسیناسیون مراجعه کنند.

تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت،  یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۲۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

همچنین مجموع جانباختگان کرونا به ۱۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر و بیماران مبتلا به کرونا به ۶ میلیون و ۲۹۳ نفر رسید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید