با تقویت نگرانی ها در مورد عرضه و در بحبوحه افزایش تقاضا، قیمت نفت در معاملات روز جمعه به بالای ۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت به بالای ۹۱ دلار رسید

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، با تقویت نگرانی ها در مورد عرضه و در بحبوحه افزایش تقاضا، قیمت نفت در معاملات روز جمعه به بالای ۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت برنت با ۸۲ سنت افزایش ۹۰.۱۶ دلار معامله شد. نفت برنت در ساعات اولیه امروز تا ۹۱.۰۴ دلار نیز بالا رفت که بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴ به شمار می رود.

نفت خام آمریکا نیز با ۸۲ سنت افزایش ۸۷.۴۳ دلار معامله شد. WTI در ساعات اولیه معاملات امروز به ۸۸.۵۴ دلار، بالاترین رقم ۷ سال گذشته هم رسیده بود.

هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت ششمین هفته افزایشی طی هفته گذشته قرار دارند که در این صورت، طولانی ترین دوره افزایش های هفتگی از ماه اکتبر نیز ثبت خواهد شد. در آن زمان، نفت برنت ۷ هفته متوالی و WTI نه هفته متوالی افزایشی را ثبت کرده بودند.

به علت تنش های ژئوپلتیکی میان روسیه به عنوان دومین تولیدکننده نفت و یک تامین کننده اساسی گاز مایع برای اروپا با غرب بر سر اوکراین و همچنین تهدیدهای انصارالله علیه امارات که نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت در غرب آسیا را تقویت کرد، قیمت نفت در سال جاری میلادی حدود ۱۵ درصد افزایش یافت.

تاتسوفومی اوکوشی، اقتصاددان ارشد نومورا سکیوریتی، گفت: «وقتی قیمت نفت به سطح ۹۰ دلار می رسد، ما شاهد فروش خواهیم بود اما همین که قیمت ها اندکی کاهش یافت، سرمایه گذاران دوباره به خرید روی می آوردند زیرا همچنان در مورد اختلال احتمالی در عرضه نفت به علت تنش های ژئوپلتیکی، محتاط هستند.»

وی افزود: «از آنجایی که به نظر می آید، اوپک پلاس ، سیاست کنونی افزایش تدریجی تولید را ادامه دهد، بازار انتظار دارد، عرضه همچنان کم بماند.»

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید