سیومارا کاسترو پس از کشمکش های سیاسی فراوان در هندوراس به عنوان اولین رییس جمهوری زن این کشور سوگند یاد کرد.

یک زن برای اولین بار رئیس جمهور هندوراس شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کاسترو به عنوان اولین رییس‌جمهوری زن هندوراس روز پنج‌شنبه در مقابل جمعیتی از جمله کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد.

تحلیف کاسترو به حکومت هشت ساله خوان اورلاندو ارناندس متحد سابق ایالات متحده که در دادگاه های این کشور به فساد و ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر متهم شده، پایان داد. این در حالی رخ می دهد که دولت کاسترو با آزمون هایی از جمله اختلاف شدید کنگره، افزایش بدهی ها و روابط با چین مواجه است.

کاسترو در کنار همسرش، مانوئل زلایا رئیس‌جمهور اسبق در یک استادیوم مملو از جمعیت سوگند یاد کرد، جایی که هواداران وعده‌های او را برای رفع مشکلات کشور حمایت کردند.

کاسترو در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: فاجعه اقتصادی که من به ارث می‌برم در تاریخ کشور ما بی‌نظیر است.

هریس که به عنوان مهمان در مراسم تحلیف وی حضور داشت به کاسترو به خاطر انتخاب شدنش از طریق دموکراسی تبریک گفت.

در جلسه ای که اندکی پس از مراسم برگزار شد، هریس قول همکاری در زمینه مسائلی از قبیل مهاجرت و توسعه اقتصادی را داد و گفت که از برنامه های کاسترو برای درخواست کمک از سازمان ملل برای ایجاد یک کمیسیون ضد فساد استقبال می کند.

مقامات ایالات متحده می خواهند با کاسترو هم برای مهار مهاجرت غیرقانونی از آمریکای مرکزی و هم حمایت بین المللی از تایوان به عنوان بخشی از تلاش ها برای جلوگیری از نفوذ چین در هندوراس همکاری کنند.

هندوراس یکی از معدود کشورهایی است که روابط دیپلماتیک خود را به جای پکن با تایپه حفظ کرد و کاسترو در طول مبارزات انتخاباتی خود از اظهارنظرهایی مبنی بر وفاداری به چین خودداری کرد.

ویلیام لای معاون رئیس جمهور تایوان نیز  در تلاش برای تقویت روابط با دولت کاسترو در مراسم تحلیف شرکت داشت. 

311311

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید