امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین اوضاع در یمن و افغانستان و همچنین روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این گفتگو با اشاره به وضعیت در یمن و تشدید حملات به مناطق غیر نظامی، بر رویکرد مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به جنگ در یمن تاکید کرد.

دکترامیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به رویکرد سازمان ملل برای پایان بخشیدن به محاصره انسانی، تحقق آتش بس و انجام گفتگوهای سیاسی در یمن، خواستار ایفای نقش بیشتر دبیرکل در رفع محاصره انسانی و توقف بمباران های گسترده مناطق غیر نظامی شد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر ضرورت توجه خاص به بحران انسانی و وضعیت آوارگان افغانستانی تاکید کرد و خاطر نشان نمود: جمهوری اسلامی ایران در چندماه گذشته پذیرای حدود هشتصد هزار آواره جدید از افغانستان بوده است، موضوعی که نیازمند اهتمام و مشارکت جدی جهانی می باشد.

دکتر امیر عبداللهیان در ادامه بار دیگر بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و آمادگی جمهوری اسلامی برای تسهیل ارسال کمک های انسانی کشورها و مجامع بین المللی از طریق ایران، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به روند مذاکرات وین برای احیای برجام روند مذاکرات را مثبت خواند و بار دیگر بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق خوب در کوتاه ترین زمان ممکن تصریح نمود.

دکتر امیرعبداللهیان در ادامه با تاکید بر عدم اعتماد به حاکمان کاخ سفید ، بر ضرورت انجام اقدامات عملی و ملموس و قابل راستی آزمایی طرف غربی و آمریکا برای اثبات دستیابی به توافق پایدار و قابل اتکا تاکید کرد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز در این گفتگوی تلفنی از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند دستیابی به صلح ، پایان حملات نظامی ، توجه به مباحث انساندوستانه و آغاز گفتگوهای سیاسی برای حل مسائل و مشکلات در یمن قدردانی و استقبال کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین به تداوم تلاش ها برای تشکیل دولت فراگیر و متشکل از گروه ها و اقوام مختلف افغانستان و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای برخورداری همه شهروندان افغانستان و بخصوص زنان و کودکان از حقوق انسانی و امکان بهره مندی از آموزش تاکید نمود.

گوترش در پایان از هرگونه پیشرفت در روند مذاکرات هسته ای و رفع تحریمها در وین استقبال کرد و گفت، سازمان ملل همواره با تمام توان و امکانات خود برای دستیابی به توافق هسته ای و صلح بین المللی حمایت کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید