زندگی در نقطه صفر مرزی که هنوز آثار و جراحت های جنگ تحمیلی و دوران هشت دفاع مقدس را در خود داشت مهرشاد را عملا با زندگی و روحیه شهدای دفاع مقدس آشنا کرد.

مهرشاد سهیلی کیست و چگونه مشهور شد؟

به گزارش سلام نو ، مهرشاد سهیلی در اردیبهشت سال 1383 در شهر موسیان که از توابع استان ایلام است به دنیا آمد. او کودکی خود را در تنهایی و در کنار پدر و مادر گذراند تا به سن مدرسه رسید در دوران تحصیل با مشکلات شهر و مردم رنج کشیده موسیان بیشتر آشنا شد، اشتیاق کمک به مردم را در خود پیدا کرد و به کار های فرهنگی و مذهبی علاقه نشان داد.

زندگی در نقطه صفر مرزی که هنوز آثار و جراحت های جنگ تحمیلی و دوران هشت دفاع مقدس را در خود داشت مهرشاد را عملا با زندگی و روحیه شهدای دفاع مقدس آشنا کرد.

او نمی خواست به اوضاع و شرایطی که می بیند بی تفاوت باشد پس به محض این که فرصتی را فراهم دید دست به اقدام و عمل زد. پدر و مادر مهرشاد وقتی دیدند که او شوق کمک کردن به مردم محروم موسیان را دارد و همین طور در راه انداختن کارها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی بی میل نیست به او آزادی عمل دادند و تصمیم گرفتند در این مسیر همراه او باشند مهرشاد که سن و توان خود را کوچک نمی دید تلاشش را به کار بست تا در دهه کرامت موکبی برای خدمت رسانی به مردم راه اندازی کند و کلاس های قرآن را در مسجد محله برگزار کند. بعد از مدتی این فعالیت ها باعث ایجاد اعتماد مردم و مسئولین شهر به او شد. او علی رغم سن کم اما اراده ای بالا داشت و می خواست تغییری در شهر و زندگی مردم ایجاد کند برای همین به فعالیت های فرهنگی و همین طور خیرانه خود ادامه داد.

پس از مدتی به توصیه مسئولین شهر موسیان تصمیم گرفت تا فعالیت های خود را در قالب یک خیریه و به صورت رسمی و قانونی انجام دهد تا بتواند بهتر به مردم محروم کمک کند. مهرشاد در این مسیر با موانع مختلفی رو به رو شد. عده ای به بهانه سن پایینش او را باور نداشتند و یا کارهایی که قصد انجامش را داشت ممکن نمی دانستند و یا فکر می کردند حتما باید کسی از بیرون برای نجات محرومان و برطرف کردن مشکلات شهر اقدام کند. اما مهرشاد خلاف این قضیه را ثابت کرد و از آنجایی که میخواست برای رشد مردم شهر و کشورش قدمی به جلو بردارد در برابر سختی ها تاب آورد و به همه نشان داد که روحیه جهادی و حال و هوای جوان ها و نوجوانان رزمنده جنگ تحمیلی هنوز در درون جوانان ایران زمین زنده است و این نوجوانان و جوانان اگر فضا و فرصت را فراهم ببینند آماده فعالیت و همکاری اند. با انتشار خبر راه اندازی جشنواره آتش به اختیار در تلویزیون مهرشاد به فکر شرکت در این جشنواره افتاد و در جشنواره ثبت نام کرد.

حضور فعال و با انرژی مهرشاد در نمایشگاه جشنواره باعث شد تا همه شرکت کنندگان و مسئولان متوجه او و فعالیت هایش شوند و عنوان جوان ترین و فعال ترین شرکت کننده جشنواره به او تعلق پیدا کند. بعد از این جشنواره مهرشاد دید که کارش تازه شروع شده و زمینه های زیادی برای فعالیت فرهنگی و انسان دوستانه در شهر موسیان و دیگر شهر ها وجود دارد.

پس جدی تر از قبل وارد میدان شد پویش های فرهنگی و خیرخواهانه راه اندازی کرد و پر تلاش اقدام به شناسایی محرومیت ها و رفع مشکلات مناطق محروم نمود این روزها مهرشاد سهیلی در کنار تحصیل و درس خواندن به کارها و فعالیت های فرهنگی و خیرخواهانه خود ادامه می دهد و حالا همه او را به عنوان یک بسیجی تمام عیار، فعال فرهنگی و نیروی جهادی می شناسند و او در استان سیستان و بلوچستان و نقاط دور افتاده مرزی به بهبود زندگی هموطنان خود کمک می کند.

مهرشاد سهیلی نوجوان جهادی که این روزها توسط برخی رسانه‌ها قضاوت می‌شود از ماجرای اخاذی توسط روزنامه فرهیختگان سخن گفت.

مهرشاد سهیلی نوجوان جهادی در گفتگوبا خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: خبرنگار فرهیختگان به دنبال اخاذی دویست میلیونی از وی بود و به همین دلیل از روزنامه فرهیختگان شکایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این قبیل پرونده‌سازی‌های کاذب جوانان هم نسل مرا از فعالیت‌های اجتماعی سرخورده می‌کند افزود: هدف فعالیت ما فقر زدایی در مناطق محروم کشور بوده و ازآنجاییکه جزو آقازاده‌ها و شمال شهر نشین‌های تهران نیستم به من حمله می‌شود.

سهیلی عنوان کرد: من در منطقه‌ای فعالیت می‌کنم که بسیاری از خانواده‌ها ماه‌ها رنگ گوشت و میوه را به خود نمی‌بینند و گرفتار بحران تغذیه هستند و به دلیل همین شرایط من میخواهم صدای نسل خود در عرصه محرومیت‌زدایی باشم.

وی ادامه داد: با علما و مراجع معظم ملاقات کردم تا موضوع فقر زدایی از مناطق محروم را برایشان پراهمیت کنم همان کاری که گرتا تونبرگ سوئدی در موضوع محیط زیست انجام می‌دهد، همچنین، همه فعالیت‌های گروه ما شفاف و پاک بوده و اگر امسال این افراد سندی علیه من داشتند حتما به قوه قضاییه مراجعه می‌کردند.

سهیلی در پایان خاطر نشان کرد: برای تخریب من از طرف بنده نامه‌ای به رهبری جعل کردند و شماره موبایل شخصی مرا نیز زیر امضایم قرار دادند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید