سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۸۰۵ بنا و مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان امسال به مساحت ۶۶ هکتار قلع و قمع و به حالت اولیه برگردانده شده است.

تخریب ۸۰۵ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رضا احمدنژاد در این زمینه افزود: ۲ هزار و هشت فقره به مساحت ۹۲ هکتار تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی توسط گشت‌های یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شناسایی شده است که برای یکهزار و ۶۴ مورد اخطار توقف عملیات صادر شده است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرای حکم‌های قلع و قمع در اراضی زراعی و باغی در سطح شهرستان‌ها با حضور و همراهی نیروهای یگان امداد انتظامی و نماینده دادستان استان و توسط اکیپی از امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

احمدنژاد با بیان اینکه توسعه ویلا سازی در اراضی کشاورزی تهدید کننده امنیت غذایی مردم است، بیان کرد: با افرادی که به بهانه ساخت ویلا و کاخ در باغ و اراضی کشاورزی اقدام به تغییر کاربری و تخریب اراضی مرغوب کشاورزی می‌کنند، برخورد قاطع می‌شود.

سرپرست مدیریت اموراراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال برای ۵۲ مورد به مساحت ۴۱ هزار هکتار سند اراضی کشاورزی صادر و تثبیت مالکیت شده است.

وی بیان کرد: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد که از ابتدای سال جاری تا کنون برای کاهش نگرانی بهره برداران بیش از ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی استان به تعداد ۱۹۴ فقره رفع تداخل شده است.

احمدنژاد اضافه کرد: اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح ۱۵۸ هزار هکتار از پلاک‌های رفع تداخل شده و ۵۸ هزار هکتار از پلاک‌هایی که تا کنون کاداستر اجرا نشده نیز از ابتدای سال جاری تاکنون عملیاتی شده است.

وی گفت: با هدف تقویت ارتباط مردمی و برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متخلفان و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال‌های اخیر سودجویان در صدد تغییر کاربری این اراضی برآمده اند که با برخورد قانونی مراجع ذیربط از بسیاری از تغییر کاربری‌ها ممانعت شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید