محمدجواد مقسمی رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی گلستان با هشدار نسبت به سرمای هفته جاری، گفت: در هفته اول بهمن و همزمان با ورود موج سرما به استان ۳۳ مورد گازگرفتگی در گلستان رخ داده است.

مسمومیت ۳۳ نفر با گاز co طی هفته اخیر در گلستان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، محمدجواد مقسمی اظهار کرد: اورژانس گلستان از ابتدای فصل سرما تا کنون ۸۶ ماموریت در خصوص مسمویت co داشته که ۳۳ مورد از آن در هفته گذشته رخ داده است.

رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی گلستان افزود: از این تعداد ۵ مورد پیش از تماس با اورژانس فوت کرده و ۲ مورد نیز بدون هیچ علائم حیاتی به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ورود سامانه سرد و بارشی به استان علاوه بر نعمت‌های فراوان، مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت، درباره امداد رسانی های اورژانس در سرمای اخیر گفت: امدادرسانی در مناطقی که ارتفاع کمتری داشتند و امکان تردد در برف وجود داشت به صورت حضوری انجام و آمبولانس به تمام مناطق اعزام شد.

مقسمی ادامه داد: در برخی از روستاهای ییلاقی که حجم بالای برف موجب عدم تردد می‌شد، پزشکان ما در مرکز اورژانس به بیماران و مصدومان به صورت تلفنی مشاوره دادند.

رئیس اورژانس گلستان خاطرنشان کرد: انتقال یک مادر باردار از منطقه دوزین به بیمارستان فاطمه زهرا از خدمات رسانی‌های اورژانس گلستان در بارش برف اخیر بود.

محمدجواد مقسمی به رعایت نکات ایمنی در منازل در این ایام سرد تاکید داشت و گفت: با توجه به برودت هوا ضروری است که مردم استان نسبت به رفع نواقص موجود در لوله‌های بخاری و گاز منازل اطمینان حاصل کنند.

رئیس اورژانس گلستان در انتها یادآور شد: با توجه به ورود موج سرما و یخبندان جاده‌ها لازم است که مردم استان از سفرهای غیرضرروی خودداری کرده و با رعایت نکات ایمنی از حوادث مرگبار جلوگیری کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید