ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تنها کسی است که می‌تواند مسیر مرحله بعد را تعیین و دیپلماسی یا بازدارندگی را انتخاب کند.

واشنگتن در واکنش به تحولات اوکراین: پوتین سرنوشت مرحله بعد را تعیین می‌کند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن رویکرد دیپلماسی و مذاکره با مسکو را ترجیح می دهد، اعلام کرد رئیس جمهور روسیه تنها کسی است که می تواند مسیر مرحله بعد را تعیین کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد روسیه نمی‌تواند به صورت یکجانبه نظام بین المللی مبتنی بر اصول و قواعد ارزشمند را نقض کند.

این وزارتخانه افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تنها کسی است که می‌تواند مسیر مرحله بعد را تعیین و دیپلماسی یا بازدارندگی را انتخاب کند. ما رویکرد دیپلماسی و مذاکره با روسیه را ترجیح می‌دهیم ولی در عین حال به رویکرد دفاعی و بازدارندگی خود نیز ادامه می‌دهیم.

قابل ذکر است «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تهدید جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال تحریم ولادیمیر پوتین همتای روس در صورت حمله به اوکراین، گفت: این دردناک نیست اما به لحاظ سیاسی مخرب تلقی می‌شود.

پسکوف همچنین در واکنش به ادعاها مبنی بر لزوم بلوکه کردن دارایی‌های پوتین، افزود: رئیس جمهور روسیه پول‌هایش را در بانک روسیه (Rossiya Bank) نگهداری می‌کند که در حال حاضر هم تحت تحریم است.

اظهارات و واکنش های مقامات و نهادهای آمریکایی در واکنش به تحولاتی رخ می‌دهد که حول محور ادعای تدارک روسیه برای حمله به اوکراین متمرکز است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید