ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی در جدیدترین آزمایش موشکی خود دو پرتابه جدید که به نظر موشک بالستیک می‌رسد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. این شلیک ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

واکنش آمریکا به پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا به پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی واکنش نشان داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت بایدن ضمن محکوم کردن شدید اقدامات اخیر کره شمالی در پرتاب موشک‌های بالستیک، این اقدام پیونگ یانگ را نقض آشکار چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌داند.

به گفته خبرگزاری رویترز، این خبر در حالی منتشر شده که ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی در جدیدترین آزمایش موشکی خود دو پرتابه جدید که به نظر موشک بالستیک می‌رسد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. این شلیک ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

پس از افزایش تهدیدهای آمریکا و اعمال تحریم‌های سخت گیرانه علیه کره شمالی، مقامات پیونگ یانگ سرعت برنامه موشکی خود را افزایش داده اند به طوری که طی یک ماه گذشته به اندازه تمامی سال ۲۰۲۱ آزمایش موشکی انجام داده اند.

پس از چند دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و عدم اراده واشنگتن برای رفع تحریم‌های پیونگ یانگ و به طور همزمان انجام رزمایش‌های نظامی با کره جنوبی در مرزهای کره شمالی، کیم جونگ اون به مقامات نظامی این کشور دستور داد آزمایش‌های موشکی و برنامه‌های دفاعی با قدرت بیشتر ادامه یابد.

پیش‌تر کیم جونگ اون شخصاً بر آزمایش‌های موشکی انجام شده نظارت کرده بود. با این حال، هنوز از جزئیات آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ خبری منتشر نشده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید