وزیر امور خارجه گفت: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه‌های نخ‌نما در تلاش است تا به هدف خود برسد.

 غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به حضور امروز وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: وزیر امور خارجه امروز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای ۱+۴ در نشست کمیسیون حضور پیدا کرد. در این نشست نمایندگان برای مذاکرات پیشنهاداتی ارائه کردند که وزیر با تعامل به این پیشنهادات گوش داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وزیر تاکید کرد که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نداشته ایم و مذاکرات با اعضای گروه ۱+۴ به خوبی پیش رفته است.

 وی از قول وزیر امور خارجه اظهار کرد: دریافت تضمین‌های عینی و جامع برای ما مهم است و در این میان بر راستی‌آزمایی تاکید داریم، تاکنون پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما همچنان مسائلی باقی مانده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه‌های نخ‌نما تلاش دارند بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی‌رسند. آنچه مهم است این است که ما به دنبال رسیدن به توافق پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد هستیم که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در چارچوب منافع کشور محقق می‌شود.

عباس زاده بیان داشت : ایران خواهان توافق پایدار است و اگر دائمی باشد که چه بهتر؛ با این حال باید توافق برد-برد باشد تا هم نگرانی طرف مقابل برطرف و هم مطالبات منطقی و قانونی ایران که رفع تحریم‌ها است محقق شود. طرف مقابل می‌خواهد توافقی موقتی باشد که بتواند هر زمان زیر آن بزند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید