۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: 55329321

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در مورد تهدید بایدن به اعمال تحریم علیه پوتین اعلام کرد که پوتین همچنان حقوق خود را از بانکی در روسیه دریافت می‌کند که تحت تحریم‌های غرب قرار دارد.

پاسخ مسکو به تهدید بایدن
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که تهدید رئیس جمهوری آمریکا برای تحریم رهبری روسیه نشانگر این واقعیت است که نخبگان سیاسی آمریکا از وضع روسیه آگاهی ندارند.

 پسکوف روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ خاطرنشان کرد: تهدید جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که اعلام کرده است دارایی های سران روسیه را توقیف می کند برای سیاستمداران روس ناراحت کننده نیست بلکه ازنظر سیاسی اقدام مخرب است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت اگر روسیه دستور حمله به اوکراین را صادر کند، تحریم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را مد نظر قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، تارنمای بلومبرگ گزارش داد: بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره تحریم پوتین پرسیده بود، پاسخ مثبت داد.

این رسانه افزود: آمریکا به ندرت سران کشورها را به طور مستقیم تحریم می کند اما بایدن به تهدید به استفاده آمریکا و متحدانش از شدیدترین مجازات ها علیه روسیه در صورت دستور پوتین برای حمله به اوکراین اشاره کرده است.

پسکوف گفت: نمایندگان کنگره آمریکا و سناتورهای این کشور که از توقیف دارایی ها و حساب های بانکی و املاک متعلق به مقامهای ارشد روسیه سخن می گویند، از اطلاعات کارشناسی دقیق برخوردار نیستند.

وی افزود: موضوع این است که بر اساس قوانین روسیه، مقامهای ارشد روسیه از مدتها پیش از داشتن حساب ها و دارایی های بانکی در خارج از روسیه منع شده اند. به همین دلیل این گونه مطرح کردن مساله، برای مقامهای عالیرتبه روس ناراحت کننده و ناخوشایند نیست.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که پوتین همچنان حقوق خود را از بانکی در روسیه دریافت می کند که تحت تحریم های غرب قرار دارد.

وی در همین حال در مورد تهدید بایدن به اعمال تحریم علیه پوتین گفت:در این مورد چیزی برای اضافه کردن به آنچه پیشتر در این رابطه گفته ام ندارم.

پسکوف چندی پیش در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت که تحریم هایی که آمریکا می خواهد در مورد رهبری روسیه وضع کند ممکن است منجر به قطع روابط دو کشور شود.

جباروف، معاون اول کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه نیز گفت که تحریم احتمالی پوتین به منزله قطع روابط با آمریکا خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید