از آنجا که این عمارت از معماری اروپایی آن دوره تأثیر گرفته، مثل تعداد زیادی از عمارات دوره قاجاریه به‌عمارت کلاه‌فرنگی معروف است.قدمت آن به دوره صفویه باز می گردد و توسط هلندی ها ساخته شده است.

آشنایی با عمارت کلاه فرنگی بندر عباس

به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، عمارت کلاه‌فرنگی واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

عمارت کلاه فرنگی گمرک قدیمی و تاریخی شهر بندرعباس و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بوده‌است ومربوط به دوره صفویه می‌باشد. این عمارت در مجاورت اسکله قدیمی بندرعباس در بلوار طالقانی قرار دارد. از آنجا که این عمارت از معماری اروپایی آن دوره تأثیر گرفته، مثل تعداد زیادی از عمارات دوره قاجاریه به‌عمارت کلاه‌فرنگی معروف است.

عمارت کلاه فرنگی شهر بندرعباس در استان هرمزگان از بناهای دیدنی این استان به شمار می رود که برای علاقه مندان به تاریخ و معماری جذابیت زیادی دارد.

در ایران کمتر شهری را خواهید یافت که در آن معماری و بناهای قاجاری باشد، اما عمارتی به نام کلاه‌ فرنگی نداشته باشد. بندرعباس هم برای خودش یک عمارت کلاه‌ فرنگی دارد که بسیار دیدنی و جالب است.

عمارت کلاه فرنگی در مرکز شهر بندر عباس، در مقابل اسکله قدیمی شهر و در ضلع شمالی بلوار آیت الله طالقانی واقع شده است. این اثر ماندگار مربوط به سال ۱۱۰۹ هجری قمری می باشد که همزمان با دوران حکومت صفویه احداث شده است. محل اداری گمرک بندرعباس در این عمارت قرار داشته است.

این ساختمان دارای دو طبقه می باشد که بر فراز طبقه دوم آن گنبدی هشت گوش از چوب ساخته شده است. این بنا، قلعه ای با ۱۶ برج و ۳ دروازه می باشد و از آنجا که از معماری اروپایی آن زمان تاثیر پذیرفته، به عمارت کلاه فرنگی معروف شده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید